פרס רוטשילד לחינוך ע"ש מקס רואו ז"ל לשנת תשע"ט

פרס רוטשילד לחינוך ע"ש מקס רואו ז"ל לשנת תשע"ט

להורדת גרסת PDF לקול קורא יד הנדיב מעניקה מדי שנתיים את פרס רוטשילד לחינוך על-שם מקס רואו ז"ל על מנת לעודד מצוינות בהוראה ולקדם את מעמדם של המורים בישראל. הפרס מוענק למורים העוסקים בפועל בעבודת החינוך וההוראה ותורמים באופן בולט לתחום החינוך במדינת ישראל. סכום הפרס הכולל הינו 160,000 ש"ח ויחולק בין מספר זוכים אודות מקס […]
שיעור בהשתפרות מקצועית: רשמים מסדנת AIW

שיעור בהשתפרות מקצועית: רשמים מסדנת AIW

מאת אסף שטיין ד"ר ברוס קינג וד"ר לורה לאנג הגיעו ביום ראשון (14 לאוקטובר 2018) למכון מופ"ת, והעבירו במהלך השבוע מספר סדנאות לחברי מהלך השקפה – מורים מובילים ושותפים למהלך, במטרה להציג את מסגרת ההוראה שהם מפתחים במכון לעבודת דעת אותנטית (Authentic Intellectual Work – AIW  ) באניברסיטת וויסקונסין, מדיסון מזה כ-20 שנה. מסגרת ההוראה […]
ראיון עם שחקנית תאטרון פלייבק – מה בין אילתור להוראה (שיעור אחר)

ראיון עם שחקנית תאטרון פלייבק – מה בין אילתור להוראה (שיעור אחר)

"הדיאלוג בין אלתור לדיוק גרם לי לכבד את המורכבות שאיתה מתמודדדים המורים". השחקנית נעמי טובי הציגה תהליך של חזרה עם חבריה לקבוצת תאטרון הפלייבק שקוף בכנס 'מעשה מרכבה' שערכנו,  (נושא הכנס היה תהליך החזרה של אמנים והדמיון שלו להוראה) היא שיתפה את רווית שרף, מ'שיעור חופשי' בחוויתה ותובנותיה מהצד של המציג בכנס. הכתבה מצביעה בין […]
חקר פרקטיקה מוכוון מסגרת פדגוגית – מה זה ומי צריך את זה בכלל?

חקר פרקטיקה מוכוון מסגרת פדגוגית – מה זה ומי צריך את זה בכלל?

מאת גל חירות למה צריך מסגרת פדגוגית ?  עד לפני שש שנים עבדתי עם ארגונים רבים במגזר העסקי. שם, לכאורה, הדברים פשוטים: הגורם העסקי, למשל חטיבת מכירות או מחלקת פיתוח מוצרים, מגדיר מהם תפקידי העובדים שלו וכיצד הם נדרשים לבצע אותם, ויחידת משאבי אנוש, האמונה על הכשרה ופיתוח מקצועי, מתכננת את ההכשרות באופן שיתמוך בידע […]
במעגל משתפרים: רשמים מהתנסות בסדנת מחזורי למידה

במעגל משתפרים: רשמים מהתנסות בסדנת מחזורי למידה

מאת חן טננבאום-דומנוביץ שיפור למידה באופן מחזורי בקהילות השקפה אנחנו מתמקדים בשני נושאים מרכזיים – כינון של תרבות למידה משותפת וחקר ושיפור ההוראה. אחד התהליכים המאפשרים חקר ושיפור הפרקטיקה הוא מחזור למידה. במסגרת קורס הכשרת מנחות מורות מובילות של מהלך השקפה שאורגן על ידי המעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן גוריון, התקיימה סדנה שהתמקדה כולה בתהליך […]
כל העולם במה – רשמים מצפייה בחזרה להצגה "אל נקמות" בתאטרון הקאמרי

כל העולם במה – רשמים מצפייה בחזרה להצגה "אל נקמות" בתאטרון הקאמרי

מאת אסף שטיין צפייה בחזרה  – כניסה של זרים למרחב אינטימי "אני רוצה שתשבו כמו צלמים של הנשיונל ג'יאוגרפיק:  תשאפו לצלם את הציפור ממרחק קצר, אבל שהיא לא תרגיש שהיתם שם". ביקש איתי טיראן ממוטי רוזנר בשיחת טלפון מקדימה לתצפית בחזרות קבוצת התאטרון של הקאמרי. טיראן מביים בימים אלו העלאה מחודשת של "אל נקמות", מחזה […]
עוד חוזר הסיפור – רשמים מצפייה בחזרה של תאטרון פלייבק "שקוף"

עוד חוזר הסיפור – רשמים מצפייה בחזרה של תאטרון פלייבק "שקוף"

מאת הלה זעירא-ויינשטיין ללמוד לאלתר – הסוד הוא בלהגיד "כן" לטעויות  כל מורה חייב לאלתר ולהגיב למאות התרחשויות ושינויים במהלך שיעור אחד. כשצפינו באנסמבל שקוף-תיאטרון פלייבק ירושלמי בחזרה במסגרת הכנס הראשון למנחי מורים מובילים ראינו, וחווינו כיצד השחקנים לומדים, חוקרים ומשפרים מיומנויות מגוונות במטרה דומה – לשלוט באומנות האילתור החי – בפני קהל. למדנו שבאימפרוביזציה […]
קשת של צלילים – רשמים מצפייה בחזרה של רביעיית כרמל

קשת של צלילים – רשמים מצפייה בחזרה של רביעיית כרמל

מאת גל חירות מה בין חזרה של רביעיית כלי מיתר ללמידה מקצועית של מורים?  מי שיקדיש לשאלה שבכותרת קצת מחשבה, יעלה מן הסתם כמה רעיונות. אבל התובנה המחויכת של אחת המשתתפות כי 'מתווה ההיוועצות שלנו[1] ממש נכתב לחזרה של רביעיית מיתרים!' דורשת כבר התבוננות יותר מעמיקה בחזרה שכזו. וזה בדיוק מה שעשינו בכנס מעשה מרכבה […]
שאלה של איזון – רשמים מצפייה בחזרה של קרקס החנונים ואבנר הוכפלד – אמני אקרובאלנס

שאלה של איזון – רשמים מצפייה בחזרה של קרקס החנונים ואבנר הוכפלד – אמני אקרובאלנס

מאת אסף שטיין הריחוף באוויר – מתחיל בעבודה מדוייקת בחזרה  הצפייה באימון אקרובאלנס היא מרתקת. בתנועה ובריחוף שנראה קליל, ורק הידיעה שזה לא כך באמת – שהתרגילים שאנחנו רואים הם תוצאה של אימון רב שנים, הופכת את הצפייה למפעימה עוד יותר. במסגרת כנס "מעשה מרכבה" צפינו באולם ספורט במרכז הארץ, בו עירית חרובי ויריב סולמון עורכים […]
לרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל – רשמים מצפייה בחזרה של להקת מחול  ענבל פינטו ואבשלום פולק

לרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל – רשמים מצפייה בחזרה של להקת מחול ענבל פינטו ואבשלום פולק

מאת טל כרמי סוד הוירטואוזיות (אצל רקדנים ואצל מורים) וירטואוזיות היא מושג שלא די בו כדי לתאר את המיומנויות המדהימות שהדגימו רקדני להקת המחול של ענבל פינטו בעת החזרה אליה הגענו, משתתפי הכנס "מעשה מרכבה". הדבר בא לידי ביטוי החל בדיוקן של התנועות העדינות ביותר וכלה בהתפתלויות המחייבות גמישות שנדמית כגוברת על המגבלות הפיזיות של […]