מרחב שיתוף הידע

השקפה מחקרית
שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה

שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה

מחזור הלמידה מציע פיתוח מקצועי אחר, שבו אנשי המקצוע הם המאתגרים זה-את-זה. במאמר תלמדו כיצד הוא יכול לסייע בהצמחת קהילת
ייצוג הולם: על תפקידם של ייצוגים בלמידה מהפרקטיקה

ייצוג הולם: על תפקידם של ייצוגים בלמידה מהפרקטיקה

מאמר זה מבאר כיצד השימוש בייצוג מתועד מקדם למידת חקר בקהילה, וממחיש את יתרונותיו באמצעות השוואה לשימוש בנרטיב אישי ובהתבסס
מגשרים בין תאוריה ופרקטיקה: מורים חוקרים בכיתותיהם

מגשרים בין תאוריה ופרקטיקה: מורים חוקרים בכיתותיהם

מאמר זה מבהיר את הערך שבעריכת מחקרי מורים באמצעות שלוש דוגמאות למחקרים כאלו. נוסף על כך, המאמר מזמין אותך לפעול
להוביל, להיתמך ומה שביניהם

להוביל, להיתמך ומה שביניהם

מאמר זה מסייע בהבנת קשר החניכה שבין מנחת המורים המובילים לבין המורה המובילה עיבוד מאת טל כרמי מקור    תמצות
ממבחנים סטנדרטיים לשיפור ההוראה

ממבחנים סטנדרטיים לשיפור ההוראה

מאמר זה מציע דרך בת שלושה שלבים שבעזרתה אפשר להשתמש בנתונים העולים ממבחני תלמידים, לפענח את הקשיים הלימודיים שהם חווים
כלים, סקירות ודוחות
עבודה עם ייצוגים

עבודה עם ייצוגים

 Representations of Practice מהו ייצוג? ייצוג הוא כל תיעוד של עבודת המורה בכיתה המשמש להצגה מחוץ לכיתה לצורך התפתחות מקצועית
כלי התבוננות בקהילה

כלי התבוננות בקהילה

כלי התבוננות בקהילה פותח במטרה לסייע לחברי הקהילה לפתח דיון וחשיבה רפלקטיבית על הקהילה בה הם חברים. לדף ההנחיות לכלי
מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

למנהלי בתי הספר תפקיד חשוב בהובלת מהלך השקפה בבית ספרם, החל מההחלטה להצטרף למהלך, דרך הקמת קהילות המורים וכלה בתמיכה
מורים מובילים כסוכני שיפור במערכת החינוך

מורים מובילים כסוכני שיפור במערכת החינוך

המהלך החל את דרכו בשנת הלימודים תשע"ד כאשר שר החינוך, שי פירון, בשיתוף קרן יד הנדיב וקרן טראמפ מינו צוות
קהילות למידה מקצועיות למורים

קהילות למידה מקצועיות למורים

מטרת הסקירה היא להציג מודלים שונים של קהילות למידה מקצועית למורים המוטמעים במקומות שונים בעולם, ונכללות בה מדינות בעלות תרבויות
הנחיית שיח פדגוגי בצוותי מורות: עקרונות וכלים

הנחיית שיח פדגוגי בצוותי מורות: עקרונות וכלים

אנו, במו״פ השקפה, שמנו לנו למטרה לקדם שיתופי ידע בין מחוזות, מורים מובילים וקהילות, שיאפשרו למידה הדדית ויתמכו בתנופת הפיתוח
מתמודדים עם אתגרי ההוראה

מתמודדים עם אתגרי ההוראה

מאמר זה יכול לסייע לקהילות העוסקות בחקר הפרקטיקה בכך שהוא מתאר מבנה ומאפיינים קונקרטיים של דיון המאפשר שיח פורה. הוא