בהמשך לכנס מעשה מרכבה

שאלה של איזון

צפייה בחזרה של צוות אקרובאלנס - קרקס החנונים ואבנר הוכפלד

מה זה אקרובאלאנס?

זוהי טכניקה שמקורה באומנויות הקרקס, המשלבת עבודה אקרובטית עם תנוחות איזון ושיווי משקל בין שני אנשים או יותר. עבודה עם פרטנר היא מערכת יחסים מלאה ומשותפת של הצלחות, עליות ומורדות והרבה קשיים ואהבה. אהבה לאימון, לתהליך, ליצירה יחדיו וגם לפרטנר שעובד אתך.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

עירית חרובי ויריב סולומון, צמד אומני קרקס העובדים כפרטנרים כבר תשע שנים. נפגשו במסגרת הלימודים בבית הספר סנדסיאל לקרקס מודרני. במהלך השנים טסו לאירופה כדי להתאמן ללמוד ולשפר את הטכניקה שלהם כזוג אקרובטים אצל מיטב המורים המתעסקים בתחום ואשר מלמדים בבתי הספר הגבוהים לקרקס ברחבי אירופה. מופיעים כיום ברחבי הארץ עם המופע "קרקס החנונים".

אל עירית ויריב הצטרף אבנר הוכפלד. אבנר הוא מחלוצי האקרובאלנס בישראל, מורה בבית הספר סנדסיאל לקרקס מודרני. מלמד ומופיע מעל לעשרים שנה. מופיע עם עירית ויריב כבר מספר שנים.

 

 

 

 

 

 

 

.

קשת של צלילים

צפייה בחזרה של רביעיית כלי מיתר
כרמל

רביעיית כרמל, נוסדה בשנת 1999 והיא מההרכבים הקאמרים הותיקים, הבולטים והרבגוניים בארץ. הרביעייה זכתה בפרסים ומלגות, בכללן פרס ראשון בתחרות הבינלאומית לרביעיות מיתרים "פראג וינה בודפשט" ברייכנאו, אוסטריה, ותחרויות האביב 2004 בתחום המוסיקה הקאמרית ובתחום ביצוע מוסיקה ישראלית. רביעיית כרמל הופיעה בקונצרטים ברחבי הארץ, אירופה וארה"ב. היא משתתפת קבועה בסדרות מרכזיות למוסיקה קאמרית בארץ ובפסטיבלים יוקרתיים בכללם הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים, "קול המוסיקה הקאמרית בגליל העליון" ועוד, וזכתה בהם לשבחי המבקרים והקהל. רביעיית כרמל שודרה בתחנות רדיו בארץ ובעולם בכללן "קול המוסיקה", תחנות השידור האמריקאיות WQXR ו-WOSU ותחנות שידור בקנדה ואוסטריה.

רחל רינגלשטיין –  כנרת. סיימה בהצטיינות את לימודי התואר הראשון באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל-אביב, שבתזמורת שלה כיהנה ככנרת ראשית. הופיעה כסולנית עם אנסמבל סולני תל-אביב, עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית ועם תזמורת בארוקדה.כיהנה כנגנית ראשית בתזמורת הקאמרית הקיבוצית.

יונה צור – כנר. הופיע כסולן עם התזמורת הסימפונית ירושלים, הקאמרטה הישראלית ירושלים, ועם אנסמבל המאה ה-21. חבר בסגל המורים בקונסרבטוריון של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

ד"ר יואל גרינברג  – נגן ויולה. מרצה במחלקה למוסיקה באוניברסיטת בר-אילן. בעל תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני ודוקטורט במוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. השלים לימודי בתר-דוקטורט בחוגים למוסיקה ולביולוגיה אבולוציונית באוניברסיטת פרינסטון בארה"ב. זכה במלגות ובפרסים רבים, הן במסגרת פעילותו כנגן, הן כמוסיקולוג.

 

 

.

לרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל

צפייה בחזרה של להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק נמנית על להקות המחול המובילות בישראל, ויצירותיה השונות הקנו לה עד היום שם והערכה בישראל וברחבי העולם.  משנת 1993 מעלה להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק, יצירות מחול חדשניות, מקצועיות ומלאות דמיון המיועדות לכל פלחי האוכלוסייה. ייחודם של היוצרים בא לידי ביטוי בכל פרטי ההופעה כולל כוריאוגרפיה, מוסיקה, עיצוב תלבושות, עיצוב תפאורה ותאורה. בנוסף לתשבחות וההוקרה להן זוכה עבודת הלהקה בארץ – היא מוזמנת תדיר לייצג את ישראל בפסטיבלים חשובים ומרכזים תרבותיים מובילים ברחבי העולם. ללהקה, המקיימת הופעות מחול בישראל וברחבי העולם, צוות של 12 רקדנים ושחקנים קבועים.

 

 

.

ענבל פינטו – מנהלת אומנותית – כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות וחלל. נולדה בישראל בשנת 1969. החלה לרקוד בגיל 13. למדה עיצוב גרפי באקדמיה לאמנות בצלאל, ואף שירתה בצה"ל כמעצבת גרפית. כרקדנית רקדה בלהקת המחול "בת שבע". ב- 1990 החלה את דרכה ככוריאוגרפית. בשנת 2000, בניו יורק, זכתה יצירתה "עטוף" בפרס היוקרתי לאומנויות הבמה – Bessie. בשנת 2000 קיבלה את פרס שרת התרבות למחול וכן פרס עיריית תל אביב על הישגים אמנותיים. בשנת 2011 קיבלה את פרס שרת התרבות ליצירה עבור יצירותיה "טורוס" ו-"ראשס פלוס".

משנת 1992 יוצרת יחד עם אבשלום פולק, עמו יסדה את להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק.

אבשלום פולק  – מנהל אומנותי, כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות וחלל. נולד בישראל בשנת 1970. בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב בתל אביב. שיחק במספר רב של סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה וכן במגוון תפקידים בתיאטרונים הבימה, הקאמרי, תיאטרון גשר ותיאטרון חיפה (רומיאו ב-"רומיאו ויוליה", קאסיו ב-"אותלו", טוזנבך ב-"שלוש אחיות", פיליפ ב-"היתומים ועוד). משנת 1992 יוצר יחד עם ענבל פינטו, עמה יסד את להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק.

עוד חוזר הסיפור

צפייה בחזרה של אנסמבל פלייבק שקוף

כל העולם במה

צפייה בחזרה לקראת הצגה חדשה בתאטרון הקאמרי

הפלייבק הוא תיאטרון אלתור המבוסס על הסיפורים האישים של הצופים. המנחה מבקש סיפור אישי ממתנדב מהקהל. הסיפור מהדהד בלבבות השחקנים ונולד מחדש על הבמה בדרך יצירתית ורגישה. כל סיפור משמש השראה למספרים אחרים בקהל. מחרוזת הסיפורים ועיבודם התיאטרלי יוצרים מפגש חד פעמי מלא קסם והומור.

 

.

אנסמבל שקוף הוא אנסמבל הכולל צוות שחקנים המגיעים מעולם התיאטרון, המחול, החינוך והטיפול. בנוסף כולל האנסמבל מנחה שהוא עובד סוציאלי בהכשרתו ומוסיקאי.

האנסמבל מופיע בפני מגוון קהלים ברחבי הארץ ורואה בתיאטרון הפלייבק אפשרות להעצמה של יחידים, קבוצות וקהילות, תוך יצירת תיאטרון אישי קרוב, מקרב ומלא הומור.

 

.

התיאטרון הקאמרי, התיאטרון העירוני של תל-אביב שנוסד ב- 1944, הוא אחד משני התאטראות המובילים בישראל. הקאמרי מעלה כל שנה בין 13 ל-14 מחזות חדשים בפני כ- 1,100,000 צופים בתל אביב וברחבי ישראל, כ-2300 הצגות מדי שנה. עד היום העלה הקאמרי על בימותיו כ- 600 מחזות. להקת השחקנים של התיאטרון מונה כשמונים שחקניות ושחקנים ממיטב אמני הבמה בישראל והצגותיו מבוימות על ידי במאים ידועי-שם מן הארץ ומחו"ל. חמישה משחקני התיאטרון זכו בפרס ישראל על תרומתם לאמנות התיאטרון בארץ.

צפינו בחזרה להצגה "אל נקמות" של הסופר והמחזאי שלום אש. המחזה מספר על גורלה של משפחה יהודית. האב מנסה לעשות את הבלתי אפשרי, להחזיק בקומת הקרקע בית בושת ובעת ובעונה אחת לגדל את בתו היחידה בטוהר המידות.  הדרמה מתחילה כשהחיים הכפולים אינם יכולים להתקיים בכפיפה אחת, הבת מתוודעת אל החיים בקומת הקרקע ובורחת זמן קצר לפני נישואיה. האל מבקש את נקמתו.

תרגום: דורי פרנס

במאי: איתי טיראן

ממשיכים את הדיון במעשה המרכבה

פייסבוק

בלוג

חקר פרקטיקה מוכוון מסגרת פדגוגית – מה זה ומי צריך את זה בכלל?

חקר פרקטיקה מוכוון מסגרת פדגוגית – מה זה ומי צריך את זה בכלל?

מאת גל חירות למה צריך מסגרת פדגוגית ?  עד לפני שש שנים עבדתי עם ארגונים רבים במגזר
במעגל משתפרים: רשמים מהתנסות בסדנת מחזורי למידה

במעגל משתפרים: רשמים מהתנסות בסדנת מחזורי למידה

מאת חן טננבאום-דומנוביץ שיפור למידה באופן מחזורי בקהילות השקפה אנחנו מתמקדים בשני נושאים מרכזיים – כינון של
כל העולם במה – רשמים מצפייה בחזרה להצגה "אל נקמות" בתאטרון הקאמרי

כל העולם במה – רשמים מצפייה בחזרה להצגה "אל נקמות" בתאטרון הקאמרי

מאת אסף שטיין צפייה בחזרה  – כניסה של זרים למרחב אינטימי "אני רוצה שתשבו כמו צלמים של
עוד חוזר הסיפור – רשמים מצפייה בחזרה של תאטרון פלייבק "שקוף"

עוד חוזר הסיפור – רשמים מצפייה בחזרה של תאטרון פלייבק "שקוף"

מאת הלה זעירא-ויינשטיין ללמוד לאלתר – הסוד הוא בלהגיד "כן" לטעויות  כל מורה חייב לאלתר ולהגיב למאות
קשת של צלילים – רשמים מצפייה בחזרה של רביעיית כרמל

קשת של צלילים – רשמים מצפייה בחזרה של רביעיית כרמל

מאת גל חירות מה בין חזרה של רביעיית כלי מיתר ללמידה מקצועית של מורים?  מי שיקדיש לשאלה