בלוג

הכר את הקהילה – יסמין לסרי-רוש

מאת: אסף שטיין

חלפה מעט יותר משנה מאז תפסה אותנו הקורונה וזאת הייתה ללא ספק שנה של שינויים, של מעברים מהיכרות אישית ועבודה פנים אל מול פנים, להיכרות מתוחמת לתמונות ריבועים על מסך. פנינו לשתי מורות מובילות ולמורה אחד, כדי לשמוע איך עברה עליהם ועל הקהילות שלהם שנה של ריחוק חברתי.

שם: יסמין לסרי-רוש

בית ספר: גלים, אילת

מחוז: דרום

וותק בהוראה:  7 שנים (ועוד עשור בחינוך הבלתי פורמלי)

וותק קהילה: שנתיים

מספר חברים: 6

נושא הקהילה: מוטיבציה ובחירה

איך הגעתם לנושא הנוכחי שבו עוסקת הקהילה?

עוד לפני שהגעתי לבית הספר עבדתי הרבה שנים בחינוך הבלתי פורמלי, שמאפשר בחירה. אני לא יודעת אם יש מיומנות חשובה יותר מהיכולת להפעיל בחירה חופשית. הקהילה זיהתה שזה משהו שחשוב לי והלכנו לכיוון הזה, של "כיצד מיומנות הבחירה מקדמת הנעה ומוטיבציה אצל התלמידים". שנה שעברה עסקנו יותר בלימוד משותף של מאמרים וידע כתוב, והשנה (למרות הקורונה והסגרים) עברנו להתנסות ולחקר הפרקטיקה. אני חושבת שזה קשור להתפתחות שלי בהובלה.

איך היית אומרת שהשנה הזאת פיתחה אותך?

הייתי אומרת שהיום זה לא אותו סגנון הנחיה שהיה לי לפני שנה. כשהתחלתי את התפקיד הייתי ממש בחרדה, והטרידו אותי שאלות כמו: "איך מורה וותיקה תקשיב לי?", "איך אוביל אותם לחקור?". אבל עם הזמן צברתי בטחון. בזום למדתי משהו חדש, שאפשר לשתוק בלי להיות נבוכים מדי. לזהות מתי לא יכולים לדבר ולשתף, ומתי אפילו אפשר לקחת הפסקה ולוותר על מצלמה פתוחה לכמה דקות.

ספרי לי קצת על ההתמודדות בשנה החולפת:

בוא נגיד שעם תחילת הקורונה הכרתי גם את החרדה, ולא היה לי קל. בתחילת הסגר הראשון הרגשתי שאני לא מסוגלת לעמוד בכל דרישות המפגשים להכשרת מורים מובילים (בגלל העומס והלחץ). בכל זאת נשארתי והתחלתי להתמקצע בכלי החקר. בנוסף גיליתי שהחברים לקהילה יכולים להוביל גם בלעדי לפעמים, גיליתי שהמפגשים בקהילה מעצימים אותי מהרבה כיוונים. שאם לא הייתה לי קהילת מורים השנה, אז היה לי הרבה יותר קשה.

איך נראים המפגשים השנה?

כשנפגשים בזום השיחה ממוקדת יותר. כי אי אפשר שכולם ידברו יחד, וגם כי בשעות הצהריים אנחנו אחרי חשיפה לזמן מסך ממושך, שזה מעייף, אז משתדלים שהמפגש יהיה ממוקד. מצד שני גם יותר פתוחים לשתף, אני חושבת שכשיושבים בבית מול המחשב מרגישים יותר בטוח.

והלמידה שלכם באה לידי ביטוי גם בכיתה?

השנה בערך 80% מעבודת הקהילה והמפגשים נעשו מרחוק. אבל גם בזמן הזה הספקנו לפתח רעיונות פדגוגיים. למשל, צוות מורי כיתות ד' הכין עגלה עם חומרי יצירה להתנסות חופשית בהפסקות. אנחנו חוקרים את העבודה של התלמידים סביב העגלה. מעבירים שאלונים, ומשתפים במחברת חכמה שבה מסכמים את תהליך הלמידה סביב הפעילות. שמנו לב לדוגמה, שהשפע של חומרי היצירה שהיה בעגלה יצר אצל התלמידים בלבול והקשה עליהם לבחור. בהמשך השנה לקחנו את נושא חופש הבחירה האישי ונתנו לתלמידים להתנסות בו בהפנינג כיתתי וירטואלי שערכנו ביום המשפחה. ההקלטה של ההפנינג היא גם הייצוג שאנחנו חוקרים עכשיו.

מה נאחל לך ותאחלי לקהילות להמשך השנה?

בריאות נפש, ושנצליח להטמיע את כלי חקר הפרקטיקה. אני מאחלת לעצמי שהקהילה תמשיך לשתף ביחד.

0
1518