בלוג

מובילים מהבית – מפגשי למידה מקוונים למנחים ולמורים מובילים

מאת: מו"פ השקפה

בימים אלה יותר מתמיד, כולנו מובילים מול השינויים!

  • מובילים בזיהוי צרכי המורים ומתן מענה.
  • מובילים בעיצוב השינויים בתהליכי הוראה-למידה.
  • מובילים בלמידה והסתגלות של חדר המורים.

כדי לעשות זאת, אנו צריכים להתאים את דגשי העשייה ואת אופני העשייה לצרכי המורים שאיתנו, לנסיבות, לאפשרויות ולאילוצים.

הזמנו אתכם להצטרף לסדרת מפגשי שיחה וחשיבה מקוונים, שעסקו בנושאים ובסוגיות רלבנטיים בימים אלה.

הקלטנו את המפגשים שכבר נערכו – מוזמנים לגלול מטה ולצפות בזמן ובמועד שנוח לכם

מרגישים את המורים

ד"ר אריאל לוי, חבר סגל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מלווה יישום AIW במהלך השקפה מטעם קרן יד הנדיב, לשעבר סמנכ"ל בכיר ומנהל המינהל הפדגוגי במשרד החינוך

המחקר הארגוני מתייחס לחשיבותם של היבטים רגשיים בתפקוד של ארגונים. הזירה הבית ספרית היא זירה רוויית רגשות, אך רק בשנים האחרונות הופנתה תשומת הלב לתפקידם של רגשות בבתי ספר. בימים אלה, המאופיינים בשינויים תכופים, ברמה גבוהה של חוסר ודאות ובמצוקות אישיות, רגשות נוכחים וממלאים תפקיד מרכזי אף יותר. המפגש יעסוק בהמשגה ובאפיון של רגשות בהקשר הארגוני הבית ספרי, תוך התמקדות בחשיבותם של רגשות מובעים ומצופים בקרב מורים. הוא יבחן נושאים אלה בהתייחס לנסיבות הנוכחיות, וינסה להציע כיוונים למתן מענה לצרכים הרגשיים של המורים בתקופה זו.

מתי?
המפגש נערך ב-25.5.20, 20:30-21:45

= למעבר לסרטון המפגש המוקלט לחצו כאן =

يسعدنا دعوتكم إلى لقاء تعلم من البيت: نشعر بالمعلمين.

المدارس هي مواقع مشبعة بالمشاعر. تتميز الفترة الأخيرة بالعديد من التغييرات ودرجة عالية من اللايقين. خلال هذا الوقت، تلعب المشاعر دورًا أكثر أهمية في المدارس.

سيتناول اللقاء صياغة وتوصيف المشاعر في السياق التنظيمي للمدرسة. وسوف يتفحص هذه القضايا في ظل الظروف الراهنة، وسيحاول تقديم توجيهات لتلبية الاحتياجات العاطفية للمعلمين خلال هذا الوقت.

المحاضر: د. أرييل ليفي

معهد ماندل للقيادة التربوية ،

مرافق سيرورة هاشكافاه (إطلالة)-  المعلمون الرياديون ،

النائب الكبير الأسبق للإدارة  التربوية بوزارة التربية والتعليم.

سيعقد  اللقاء يوم الاثنين  25/5/2020 من الساعة 8:30 مساءً حتى 9:45 مساءً

سيعقد اللقاء باللغة العبرية مع ترجمة عربية.

تسعدنا مشاركتكم,

מה קורה לשיחה כשהיא עוברת לזום? ניתוח השיח המקוון – מחשבות ראשוניות  על התקשורת בזום ועל השלכותיה הפדגוגיות

פרופ' אדם לפסטיין, המעבדה לחקר הפדגוגיה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

כמו שאר המרצים והמורים בישראל ובעולם עברתי בפתאומיות להוראה מקוונת לפני כחודש וחצי.  גם את הישיבות אני מנהל באמצעות זום – כך שאני מבלה בין 6-10 שעות ביום בזום. כיף גדול.  בהרצאה הזאת אני מתאר את המאפיינים הייחודיים של סביבת זום, מנתח את האפשרויות והמגבלות התקשורתיות שלה, ודן בהשלכותיהן הפדגוגיות. במפגש אשתף בניסיוני המועט, אותו אנתח תוך יישום תובנות מחקר השיח, ואזמין גם אחרים לשתף כדי לפתח דיון סביב הנושא.

מתי? המפגש התקיים ב-6.5.20, 20:30-21:30

= למעבר לסרטון המפגש המוקלט לחצו כאן =

תהליכים קבוצתיים מרחוק 

לילך ינאי, מנחת קבוצות, מכשירת מנחים ומטפלת זוגית ומשפחתית

בימים כתיקונם, אני עוסקת בהנחיית קבוצות, בהכשרת מנחי קבוצות ובטיפול. בחודש וחצי האחרונים אני מתנסה ביישום התהליכים המורכבים שאני מורגלת לקיים פנים אל פנים באמצעות הזום. כולנו עדים לאתגרים שמציב הזום בניהול פגישות, בהעברת הרצאות ועוד. אתגרים אלה מועצמים כשמדובר בתהליכים קבוצתיים מרחוק, בהם היכולת שלנו 'לקרוא' ולהבין היכן המשתתפים נמצאים, מהם הצרכים שלהם וכיצד הם מגיבים למתרחש נמוכה יותר.

במפגש אשתף בתובנות ראשוניות מתוך ההתנסויות שלי, אנסה להתמודד יחד אתכם עם סוגיות המעסיקות אתכם בימים אלה, ואתייחס, במידת האפשר, לשאלות.

מתי?  המפגש התקיים ב-14.5.20, 20:30-21:45

= למעבר לסרטון המפגש המוקלט לחצו כאן =

מתקוונים למשימות תלמידים 

ד"ר ברוס קינג וד"ר לורה לאנג, AIW Institute Wisconsin

מערכת החינוך נדרשה לעבור באחת ללמידה מרחוק. המעבר חייב את המורים ואת בתי הספר לעדכן את שיטות ההוראה והפדגוגיה בהתאם. בפרט, הוא הפך את המשימות הניתנות לתלמידים לעמוד התווך של ההוראה. משימות מאתגרות אינטלקטואלית המבוססות על למידה עצמאית מאפשרות לתלמידים להמשיך בפיתוח מיומנויות חשובות גם בתקופה מעורערת זו. בנוסף, הן עשויות לאפשר חיבור טבעי יותר של הלמידה לעולם הממשי, ובכך להפוך אותה למשמעותית יותר.
במפגש, ד"ר קינג וד"ר לאנג ידונו עם המשתתפים במימוש הפוטנציאל של למידה מרחוק באמצעות בניית משימות מאתגרות הנטועות בתוך הקשרים קונקרטיים בעולמם של התלמידים.

= המפגש התקיים בשפה האנגלית ותורגם סימולטנית בערוץ לעברית ובערוץ לערבית = 

מתי?

המפגש נערך ב-18.5.20, 20:30-21:45

= למעבר לסרטון המפגש המוקלט לחצו כאן =

0
2032