מה בין חזרה של רביעיית כלי מיתר ללמידה מקצועית של מורים?
מי שיקדיש לשאלה שבכותרת קצת מחשבה, יעלה מן הסתם כמה רעיונות. אבל התובנה המחויכת של אחת המשתתפות כי 'מתווה ההיוועצות שלנו[1] ממש נכתב לחזרה של רביעיית מיתרים!' דורשת כבר התבוננות יותר מעמיקה בחזרה שכזו. וזה בדיוק מה שעשינו בכנס מעשה מרכבה – הכנס הראשון למנחי מורים מובילים במהלך השקפה שנערך במכון מופ"ת, בהשתתפות של מעל 100 מנחים ובעלי תפקידים נוספים. כלומר, צפינו בחזרות (כן, חזרות, לא הופעות) של הרכבי אומנים בחמישה תחומים: תיאטרון, מחול, פלייבק, אקרובאלאנס ונגינה, ולאחר מכן שוחחו עם האומנים על תהליך העבודה/למידה שלהם.
אני צפיתי בחזרה של רביעיית כרמל, רביעיית כלי מיתר, שקיימה את החזרה בהרכב של 3 נגנים – כינור ראשי, כינור שני וויולה (זה קורה ברביעיות הכי טובות..). החזרה הוקדשה לעבודה על היצירה Terzetto (שלישייה קטנה) של אנטונין דבוז'אק. הנגנים הגיעו לחזרה לאחר שכל אחד למד את תפקידו ביצירה, אך בטרם ניגנו אותה יחד.
אז איך כל זה קשור אלינו במהלך השקפה? אנסה לשתף בכמה מחשבות.