כלים

תכנון למידה סינכרונית ואסינכרונית

לפני שמתחילים: הכשרת הקרקע

כדי לקדם את סיכויי הצלחת הלמידה בשנה ייחודית זו (כקהילה היברידית) רצוי לדאוג מראש לתנאים הבאים:

  • תאום מול הנהלת בית הספר: סגירת זמן מוגדר להמשך עבודה מהבית על פיתוח הקהילה. מומלץ לקיים שיחת תאום מול המנהלת או הרכזת הרלוונטית. לפרוס את הזמן שנחוץ לך להמשך פעילות הקהילה מרחוק אל מול המשימות אחרות שנוספו עקב המעבר ללמידה מרחוק.
  • שקיפות ופתיחות בקרב חברי הקהילה, התייחסות למצב החדש: להשתדל להעביר את מטרות המפגש כמה שיותר זמן לפני קיומו, לחשוף את הקשיים שעולים עקב המעבר ללמידה מרחוק ולאפשר לחברי הקהילה להעלות קשיים שלהם.
  • לקיים חלונות זמן למפגשים וולנטרים, מחוץ למפגש הרשמי: להזמין באופן מפורש חברי קהילה לשוחח בטלפון או בזום, כדי לשתף בשיחה לא מובנית בתהליך ההכנה למפגש הקבוע. לדוגמה: "בשבוע שבו אין מפגש קהילה. ניפגש בשעה הקבועה נקיים פגישת זום קצרה (עד חצי שעה) כדי להתעדכן, כל מי שרוצה מוזמן לעלות (לא חובה)".
  • להכין משימות אינטראקטיביות: להכין מראש מספר נקודות בהן במהלך המפגשים המרוחקים המשתתפים ידרשו לבצע פעילות שתיתן להם משוב מיידי מול המשתתפים האחרים או מול תשובות מוכנות מראש (בפלטפורמות בסגנון פאדלט, קהות, מנטי-מטר ובאזפיד).
  • צמצום ומיקוד: במיוחד במפגשים הראשונים, כדאי להתמקד ולצמצם את הנושאים המתוכננים למפגשים המקוונים. כדי להתרשם מקצב הדיון והלמידה בפועל.
  • משוב והתאמות במהלך חודשי הלמידה: היו מוכנים לבקש משוב על המפגשים הראשונים שהתקיימו אונליין. היו נכונים לשנות נושאים, זמני מפגש להחליף פלטפורמת דיון בהתאם למשוב.

תכנון משימות ונושאים לפי יתרונות הפלטפורמה (סינכרוני מול א-סינכרוני)

נתכנן את המפגשים הסינכרוניים כדי
• לתמוך במשתתפים ולאפשר להם להעלות לדיון נושאים שלא חשבנו או תכננו מראש.
• לתת משוב מיידי.
• להעמיק החיבור בין המשתתפים.
• להעמיק המחויבות והמוטיבציה לביצוע משימות עצמאיות.
• לקבל תמונת מצב על הקבוצה והמשתתפים: להתרשם מרמת המוטיבציה של המשתתפים למפות קשיים, התנגדויות ולבטים של המשתתפים, ולדבר עליהם בזמן אמת כקבוצה.

נתכנן את המפגשים הא-סינכורניים כדי
• להעמיק את הלמידה, החשיבה על, או ההתנסות בנושאים שסומנו במפגש הסינכרוני.
• לקיים משימות חשיבה ועבודה אישיות.
• לאפשר שיחה בין 2-3 משתתפים על נושא ממוקד.
• לספק משוב מפורט בכתב.
• להציג את דעות המשתתפים באופן מפורט, בכתב תוך מתן נימוקים וגיבוי הטענות בדוגמאות.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

לקריאה נוספת

College of DuPage. "An Introduction to hybrid teaching: Learning technologies". Retrieved from: https://www.codlearningtech.org/PDF/hybridteachingworkbook.pdf

Education Endowment Foundation (2020). "Remote Professional Development, Rapid Evidence Assessment, London: Education Endowment Foundation". Retrieved from: https://educationendowmentfoundation.org.uk/evidence-summaries/evidence-reviews/remote-pd-rapid-evidence-assessment/

Lowenthal, P., Dunlap, J. & Snelson, C. (2017). Live Synchronous Web Meetings in Asynchronous Online Courses: Reconceptualizing Virtual Office Hours. Online Learning Journal, 21(4),. Retrieved from: https://www.learntechlib.org/p/183778/

Ferdig, R.E., Baumgartner, E., Hartshorne, R., Kaplan-Rakowski, R. & Mouza, C. (Eds). (2020). Teaching, Technology, and Teacher Education During the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved from: https://www.learntechlib.org/p/216903/

0
63

הוספת תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *