הקמת מהלך השקפה: "בהתחלה חשבנו לקרוא להם [למורים המובילים] 'עושי קסם'"
כדי להמחיש עד כמה חדשנית הייתה התפיסה של גמישות פדגוגית, ובעקבותיה למידת עמיתים בקהילת למידה, ואפילו נתפסה כמשהו המאיים על הידע ועל הסמכות האקדמית, משתף מוטי באירוע שזכור לו היטב מלפני כעשור: "כמנהל האגף הלכתי עם כמה בכירים במשרד החינוך לביקור בבית ספר בראש העין. נכנסנו עם כל הפמליה לבית הספר, ובדרכנו אל המנהלת עברנו בחדר המורים. ראיתי שם חמש מורות עוברות על עיתוני הבוקר וחושבות ביחד מה ואיך להעביר מתוכם בשיעור מחנך. עצרתי, האזנתי להן והתרשמתי עמוקות. אמרתי בהתלהבות למפקחת שעמדה לידי [עינת רום, היום מנהלת אגף א', פיתוח מקצועי עובדי הוראה. א"ש]: 'את רואה, זה פיתוח מקצועי מיטבי! יושבים יחד ומתכננים מה להעביר בכיתה. חושבים על רלוונטיות לתלמידים'. בכיר אחר, מנציגי המשרד שהיה איתי בסיור השיב בזלזול ובצחוק: 'באמת!? אתה חושב שמעכשיו כל חמישה מורים שישבו יחד יקבלו על זה גמול השתלמות ותקרא לזה פיתוח מקצועי?'. עניתי לו, 'כן, בטח!', כי החושים אמרו לי כל הדרך שצריך להתאים דברים."
בתוך שנה וחצי, ובמאמץ משולב של היוזמה למחקר יישומי בחינוך, משרד החינוך, קרן טראמפ וקרן ויד הנדיב, נכתבו מסמך עקרונות ומסמך יישום. "אני חושב שבעבודת התכנון הזאת טמונה הצלחת המהלך", העיד מוטי, "הכנו תכנית עבודה לחמש שנים, והשאיפה היא לגדול כמה שיותר, כדי שמורים יחוו את החוויה הזאת שנקראת 'למידת עמיתים'".
בצד עבודת התכנון הקפדנית שקדמה להשקת המהלך זכורות למוטי היציאה משגרת התכנון הרגילה והעבודה על הצד היצירתי יותר של בחירת השם "השקפה" וההחלטה לקרוא לו "מהלך" ולא "תוכנית"'. הסיבה היא שהשקפה שואפת לחזק תרבות למידה לאורך זמן, בעוד המילה תוכנית, או פרויקט, נתפסת כצרה מדי לשאיפה זו: "לתוכנית ולפרויקט יש התחלה אמצע וסוף, וכאן זה שונה". גם ההגדרה "מורים מובילים", שנראית היום טבעית ומתאימה, היא פרי מחשבה ועבודה יצירתית על מילון המושגים שינחה את הלמידה בשטח: "אני זוכר שישבנו במשרדים של חברת המיתוג פירמידה, וזה היה כמו דיסנילנד, משהו שונה וצבעוני שלא מכירים במשרד החינוך. חיפשנו שמות: איך נקרא למורים מובילים? בהתחלה אפילו חשבנו לקרוא להם 'עושי קסם'".
פנייה לדור העתיד של מובילי מערכת החינוך – קחו חלק בקהילת למידה
במורים המובילים רואה מוטי עתודה להנהגת מערכת החינוך בדורות הבאים: "ההתפתחות המקצועית של מורים מובילים יכולה להיות אנכית – לתפקידים ניהוליים בבית הספר, או רוחבית – כלומר לבסס עצמם כמורים מוערכים, בעלי ניסיון, בבית הספר. לאחרונה התחלנו לגלגל במינהל מחשבה, שמורה שרוצה להיות מדריך במשרד החינוך, בכל תפקיד הדרכה, דרישת סף עבורו תהיה התנסות כמורה מוביל או כמורה חונך. זה עדיין לא מוסכם, אבל זה הרציונל שאני מציע ומאמין שיהיה הלך הרוח בעתיד".