מרחב שיתוף הידע

השקפה מחקרית
השקפה מחקרית: תפסיקו להגיד מהמם

השקפה מחקרית: תפסיקו להגיד מהמם

הובלת שיח חקרני-קונפליקטואלי למה כדאי לך לקרוא? מאמר זה דן בתרומתם של קונפליקטים קוגניטיביים לקידום למידה והתפתחות מקצועית ומקנה כלים
הוראה: מורכבת מבפנים, פשוטה מבחוץ

הוראה: מורכבת מבפנים, פשוטה מבחוץ

מאמר זה מבאר כיצד השימוש בייצוג מתועד מקדם למידת חקר בקהילה, וממחיש את יתרונותיו באמצעות השוואה לשימוש בנרטיב אישי ובהתבסס
שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה

שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה

מחזור הלמידה מציע פיתוח מקצועי אחר, שבו אנשי המקצוע הם המאתגרים זה-את-זה. במאמר תלמדו כיצד הוא יכול לסייע בהצמחת קהילת
ייצוג הולם: על תפקידם של ייצוגים בלמידה מהפרקטיקה

ייצוג הולם: על תפקידם של ייצוגים בלמידה מהפרקטיקה

מאמר זה מבאר כיצד השימוש בייצוג מתועד מקדם למידת חקר בקהילה, וממחיש את יתרונותיו באמצעות השוואה לשימוש בנרטיב אישי ובהתבסס
מגשרים בין תאוריה ופרקטיקה: מורים חוקרים בכיתותיהם

מגשרים בין תאוריה ופרקטיקה: מורים חוקרים בכיתותיהם

מאמר זה מבהיר את הערך שבעריכת מחקרי מורים באמצעות שלוש דוגמאות למחקרים כאלו. נוסף על כך, המאמר מזמין אותך לפעול
כלים, סקירות ודוחות
שאילת שאלות

שאילת שאלות

שאילת שאלות איך נעודד שאילת שאלות שיניבו דיון מוצלח? שאילת שאלות נחשבת לכלי מרכזי וחשוב בחינוך בכלל ובדיוני קהילות למידה
משוב דיאלוגי

משוב דיאלוגי

מודל לשיחת משוב דיאלוגית כיצד ניתן לחקור את הפרקטיקה וללמוד מתוך ההוראה בכיתות? כיצד ניתן לפרש מה קורה בשיעור ע"י
מנופים להשקפה: הימנעות ממחלוקות

מנופים להשקפה: הימנעות ממחלוקות

בסדרה "מנופים לשיפור הדיון בקהילות השקפה" אנו מנסים למקד את החסמים העיקריים לדיון פורה ולהציע דרכי התמודדות עימם והפעם –
מסגור ומסגור מחדש

מסגור ומסגור מחדש

מסגור ומסגור מחדש מהו מסגור? מסגור הוא ארגון של חלקים ופיסות לכלל מסגרת חשיבה והתבוננות שתיצור הגיון מסוים ותספק כיוון
מנופים להשקפה: מוקד שליטה

מנופים להשקפה: מוקד שליטה

בסדרה "מנופים לשיפור הדיון בקהילות השקפה" אנו מנסים למקד את החסמים העיקריים לדיון פורה ולהציע דרכי התמודדות עימם והפעם –
מנופים לשיפור הדיון בקהילות השקפה

מנופים לשיפור הדיון בקהילות השקפה

בסדרה "מנופים לשיפור הדיון בקהילות השקפה" אנו מנסים למקד את החסמים העיקריים לדיון פורה ולהציע דרכי התמודדות עימםוהפעם – הימנעות
עבודה עם ייצוגים

עבודה עם ייצוגים

 Representations of Practice מהו ייצוג? ייצוג הוא כל תיעוד של עבודת המורה בכיתה המשמש להצגה מחוץ לכיתה לצורך התפתחות מקצועית
כלי מחזור למידה

כלי מחזור למידה

לכלי מחזור הלמידה לחצו על התמונה
כלי התבוננות בקהילה

כלי התבוננות בקהילה

כלי התבוננות בקהילה פותח במטרה לסייע לחברי הקהילה לפתח דיון וחשיבה רפלקטיבית על הקהילה בה הם חברים. לדף ההנחיות לכלי
מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

למנהלי בתי הספר תפקיד חשוב בהובלת מהלך השקפה בבית ספרם, החל מההחלטה להצטרף למהלך, דרך הקמת קהילות המורים וכלה בתמיכה
מורים מובילים כסוכני שיפור במערכת החינוך

מורים מובילים כסוכני שיפור במערכת החינוך

המהלך החל את דרכו בשנת הלימודים תשע"ד כאשר שר החינוך, שי פירון, בשיתוף קרן יד הנדיב וקרן טראמפ מינו צוות
קהילות למידה מקצועיות למורים

קהילות למידה מקצועיות למורים

מטרת הסקירה היא להציג מודלים שונים של קהילות למידה מקצועית למורים המוטמעים במקומות שונים בעולם, ונכללות בה מדינות בעלות תרבויות