מהלך השקפה ברמה הארצית:
הזדמנויות להתמקצעות, להתפתחות ולהובלה

היקף הפעילות של מהלך השקפה – בכל הארץ ובכל שנות הפעילות

מורות בקהילות
0
מורות מובילות
0
בתי ספר
0
מחוזות בפריסה ארצית
0
מורות בקהילות
0
מורות מובילות
0
בתי ספר
0
מחוזות בפריסה ארצית
0

בשנת תשפ"ד תוכנית מהלך השקפה מיושמת בכל הארץ וכוללת: 15,000 מורות בקהילות למידה בית-ספריות,
1,675 מורות מובילות,960  בתי ספר,9  מחוזות  ברחבי הארץ.

מהלך השקפה מנוהל על ידי האגף להכשרת עובדי הוראה במינהל עובדי הוראה,
בשיתוף פעולה הדוק עם יחידת מו"פ מהלך השקפה

אילו עקרונות המנחים את הפיתוח של מהלך השקפה?

  • יצירת מרחב ניהולי ומקצועי עצמאי למחוזות: הובלת מהלך השקפה והתאמתו לצרכים הייחודיים של כל מחוז במשרד החינוך.
  • קיום דיאלוג מקצועי פתוח ומשתף: דיון מתמיד בין מטה משרד החינוך, המחוזות ויחידת מו"פ של מהלך השקפה.
  • מתן ליווי ותמיכה מקצועיים: קבלת מעטפת של הכשרה, הנחיה וליווי למורות המובילות, למורות המשתתפות בקהילה ולמנהלות בתי הספר.
  • ביסוס של יכולות הובלה מקצועית: תמיכה ושמירה על האיכות ועל המקצועיות של כל בעלי התפקידים במהלך. 
  • ליווי המהלך בהערכה מעצבת: ברמה הארצית, המחוזית והבית-ספרית והקהילתית.
  • טיפוח תרבות למידה וביקורת עצמית: קיום מעגלי למידה ושיפור מהלך השקפה בכל הרמות, כולל הקהילות הבית-ספריות, המערך המחוזי ומטה המשרד.

תפקיד האגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך

האגף לפיתוח מקצועי אחראי לקביעת המטרות, עקרונות הפעולה והמסגרות הארגוניות והפדגוגיות של מהלך השקפה. האגף מוביל את תוכנית מהלך השקפה בשיתוף עם המחוזות, תוך שמירה על עקרונות הליבה. מובילת מהלך השקפה באגף היא מנהלת האגף עינת רום.

תחומי האחריות של יחידת המו"פ במהלך השקפה

מו"פ השקפה הוא גוף מקצועי העוסק בפיתוח, במחקר, בהערכה, בניהול ובשיתוף ידע. יחידת המו"פ עוסקת גם בבנייה ובהעמקה של שיתופי פעולה בין מטה משרד החינוך למחוזות. כל זאת, כדי לבסס תרבות ארגונית של פיתוח מקצועי בקהילות מקצועיות חוקרות.

יחידת המו"פ עוסקת בנושאים הבאים:

  • פיתוח ידע, חומרים וכלים – הפצתם בערוצים השונים באתר, בניוזלטר,בפייסבוק, בסדנאות והטמעתם בעשייה השוטפת. מרחב הלמידה כולל ידע וכלים לשימוש שותפים מהלך השקפה.
  • הובלת פורומים ללמידה שיתופית חוצת מחוזות כולל פורום המפקחות על הפיתוח המקצועי, ופורום רכזות מהלך השקפה (מדריכות השקפה מחוזיות). 
  • קידום תהליכי למידה ושיפור המבוססים על הערכה מעצבת – הערכה ולמידה שוטפת באמצעות הפעלת גורמי הערכה ומחקר, למידה שיתופית, קיום דיאלוג מעצב עם שותפי מהלך השקפה ותכנון מהלכי השתפרות לאור הממצאים.
  • פיתוח מקצועי של השדרה הארצית המובילה – פיתוח של מדריכות השקפה בית-ספריות (מנחות) ושל מורות מובילות. 
  • ליווי אסטרטגי בתכנון ובתהליכי קבלת החלטות – במטה משרד החינוך ובמחוזות.
  • יצירה והובלה של שותפויות – במטרה לתמוך בקידום אג'נדות חינוכיות ובתהליכים שמשרד החינוך או הרשויות המקומיות רוצים לקדם, באמצעות קהילות למידה בית-ספריות.

 

צוות המו"פ של מהלך השקפה - לקידום תהליכי למידה ושיתופי פעולה:

ד"ר תמר קנר-פורמן
מנהלת מו"פ השקפה

מאלי חורי
רכזת מו"פ השקפה

גבריאלה אקרמן
חברת צוות מו"פ השקפה

עדי מנדלר
מחקר והערכה

מאי מסאלחה שבאיטה
חברת צוות מו"פ השקפה

שלומית רוזנטלר יובל
חברת צוות מו"פ השקפה

הדס פלש
חברת צוות מו"פ השקפה

אורטל בר אברמובסקי
מדיה חברתית, שיווק והפקות

סנאא ח'לאילה חידרי
חברת צוות מו"פ השקפה

אייל מג'ר
ניהול הידע

כאן ההזדמנות להצטרף למהלך ארצי של פיתוח מקצועי בקהילות לומדות

דילוג לתוכן