שיתופי פעולה ותוכניות של מהלך השקפה:
הזדמנויות להשפעה, להכשרה ולהתפתחות

שותפויות עם הרשויות המקומיות

אחד הערוצים שזוהו כמשאב להרחבת ההשפעה של מהלך השקפה הוא עבודה בשותפות עם רשויות מקומיות. הרשות המקומית היא שחקנית מפתח בהתוויית מדיניות חינוכית אזורית, בעלת השפעה רבה על תהליכי השינוי במוסדות חינוך ובהצמחת מנהיגות חינוכית ברשות. 

שותפויות אלו מובילות תהליכים ברשות המקומית לקידום חזון מקומי ותפיסה רשותית. הדבר מאפשר לייצר שפה משותפת בין מוסדות החינוך בעיר, תוך פיתוח מנהיגות מקומית לאורך זמן. בשנת תשפ"ד נבנים ומבשילים המודלים אלה לכדי פעולה מעשית בשדה בשתי הרשויות הבאות

 דוגמאות לשיתופי פעולה עם רשויות

שותפות במע'אר

שותפות SEL  בעיר מע'אר שמה לה למטרה לקדם תחושות שייכות ורווחה אישית בקרב תושבי העיר, באמצעות קהילות ילדים ומבוגרים שיפעלו לקידום אתגרים מקומיים. בבתי הספר יפעלו קהילות מהלך השקפה החוקרות את פרקטיקות ההוראה והלמידה, ומקדמות אייג'נסי (פעלנות יוזמת) בקרב המשתתפים. חברי השותפות: המכון הדמוקרטי, ארגון אג'יק, בית ספר סגול מטעם אוניברסיטת רייכמן, מהלך השקפה ומובילי העיר מע'אר, בתמיכה והובלה של קרן יד הנדיב.

שותפות בית שמש

מטרת שותפותSEL  בעיר בית שמש היא קידום שפה רשותית של חינוך לאחריות באמצעות קהילות השקפה. קהילות חוקרות יוקמו ברחבי בתי הספר בעיר ויישמו פרקטיקות בתחום האחריות ללמידה והאייג'נסי. שותפים למהלך הג'וינט, מחוז ירושלים ואגף החינוך בעיר בית שמש. בשנת תשפ"ד יפעלו בעיר 15 קהילות, ב-7 בתי ספר.

דילוג לתוכן