חיפוש

הצטרפו למהלך –
הדרך להוביל, להשתייך ולהשתפר

בידכם האפשרות להוביל שינוי פדגוגי משמעותי!

אנו מעודדים בתי ספר ליצור קהילות מורים שיהפכו לסוכני שיפור בהוראה, ויקדמו למידה שיתופית חקרנית מותאמת לצרכים והיכולות של כל בית ספר.

אילו מסלולים מהלך השקפה מציע?

השנה אנו מציעים לכם ארבעה מסלולים שיאפשרו לצוות שלכם להיות בתהליכי שיפור מתמיד של הוראה ולמידה, יפתחו מנהיגות ביניים ויגבירו את תחושת השייכות. 

מסלול מס' 1

השקפה מורות מובילות- תכנית הדגל

מסלול מס' 2

מהלך השקפה בית ספרי - תכנית למתקדמים

מסלול מס' 3

השקפה ממוקדת שפה – תוכנית ייחודית לבתי הספר היסודיים.

מסלול מס' 4

השקפה – מכילים את המכילים - תכנית לחינוך מכליל



איך מהלך השקפה מקדם את צוותי ההוראה בבתי הספר?

שיפור רמת ההוראה והלמידה לטווח ארוך

מחקרים מעידים שפיתוח מקצועי של מורות במסגרת קהילות בית-ספריות משפר את איכות ההוראה והלמידה לאורך זמן, באופן האפקטיבי ביותר. 87% מהמורות שהשתתפו בתוכנית העידו בשאלונים שהלמידה במסגרת הקהילה תרמה לצמיחתן האישית והמקצועית, וכן שיפרה את איכות ההוראה שלהן.

פיתוח וקידום מנהיגות ביניים בבית הספר

המורות המובילות במהלך השקפה מקבלות הכשרה וליווי בנושאים דוגמת חקר הפרקטיקה, מיומנויות הנחיה ובניית קהילה. הידע שהן רוכשות עוזר להן להוביל תהליכים של פיתוח מקצועי בקהילה הבית-ספרית, וכן להרחיב ולשפר את יכולותיהן המקצועיות.

העלאת המוטיבציה ותחושת השייכות של המורה

ההשתתפות בקהילות בית-ספריות מחזקת בקרב המורות את תחושת ההשתייכות ואת ההרגשה שיש להן מקום לשתף ולהשפיע. המעורבות בקהילה מחזקת את הזיקה והמחויבות שלהן לבית הספר.

הפיכת בית הספר לארגון לומד המקדם שיפור מתמיד

הקמת קהילות חוקרות בתוך בית הספר מאפשרת השפעה מערכתית על תרבות הלמידה בו, והופכת את בית הספר לארגון לומד השואף לשיפור מתמשך.

התפתחות של ידע ומיומנויות הנשארים בתוך בית הספר

המורות המובילות והקהילות פועלות לקידום המטרות הרלוונטיות לבית הספר, בהתאם לצרכים הספציפיים שלו. יחד הן יוצרות ידע ומיומנויות הנטועים בהקשר הבית-ספרי, והופכים לחלק מהתרבות ומהשגרות היום-יומיות שלו.


מה תפקידה של מנהלת ביה"ס במהלך השקפה?

בחירה במהלך השקפה היא הזדמנות להוביל את הפיתוח המקצועי של צוות בית הספר ולבסס בו תרבות של ארגון לומד. כדי שמהלך השקפה יצליח בבית הספר חשוב לבחור ולרתום מורות ומורים מתאימים לתפקיד ההובלה, ללוות אותם בשלבי בניית הקהילה, ליצור ולהקפיד על סדירויות (קביעות בזמן ובמקום) למפגשי הקהילה ולרצף למידה.

אחד המפתחות להובלה מוצלחת של מנהלות בתי ספר נמצא באיזון בין מעורבות לבין מתן חופש פעולה למורות המובילות ולקהילות. חופש פעולה כזה יאפשר לחברות הצוות החינוכי לתת ביטוי לצורכיהן המקצועיים, ולבנות את האמון הנדרש לשיח מקדם ופורה העוסק בסוגיות המטרידות את המורה ועולות מהשטח.

מנהלות בתי ספר המעוניינות להצטרף למהלך או לצרף אליו מורות מובילות נוספות (במקרה שמהלך השקפה כבר פועל בבית הספר) מוזמנות לבחור במערכת הגפ"ן באחד ממסלולי השקפה. המערכת תהיה פתוחה להרשמה החל מחודש מאי הקרוב.

יש לך עוד שאלות? 
להרשמה ופרטים נוספים אפשר לפנות

למדריכת השקפה במחוז 

איך מהלך השקפה מקדם את צוותי ההוראה בבתי הספר?

שיפור רמת ההוראה והלמידה לטווח ארוך

מחקרים מעידים שפיתוח מקצועי של מורות במסגרת קהילות בית-ספריות משפר את איכות ההוראה והלמידה לאורך זמן, באופן האפקטיבי ביותר. 87% מהמורות שהשתתפו בתוכנית העידו בשאלונים שהלמידה במסגרת הקהילה תרמה לצמיחתן האישית והמקצועית, וכן שיפרה את איכות ההוראה שלהן.

פיתוח וקידום מנהיגות ביניים בבית הספר

המורות המובילות במהלך השקפה מקבלות הכשרה וליווי בנושאים דוגמת חקר הפרקטיקה, מיומנויות הנחיה ובניית קהילה. הידע שהן רוכשות עוזר להן להוביל תהליכים של פיתוח מקצועי בקהילה הבית-ספרית, וכן להרחיב ולשפר את יכולותיהן המקצועיות.

התפתחות של ידע ומיומנויות הנשארים בתוך בית הספר

המורות המובילות והקהילות פועלות לקידום המטרות הרלוונטיות לבית הספר, בהתאם לצרכים הספציפיים שלו. יחד הן יוצרות ידע ומיומנויות הנטועים בהקשר הבית-ספרי, והופכים לחלק מהתרבות ומהשגרות היום-יומיות שלו.

העלאת המוטיבציה ותחושת השייכות של המורה

ההשתתפות בקהילות בית-ספריות מחזקת בקרב המורות את תחושת ההשתייכות ואת ההרגשה שיש להן מקום לשתף ולהשפיע. המעורבות בקהילה מחזקת את הזיקה והמחויבות שלהן לבית הספר.

הפיכת בית הספר לארגון לומד המקדם שיפור מתמיד

הקמת קהילות חוקרות בתוך בית הספר מאפשרת השפעה מערכתית על תרבות הלמידה בו, והופכת את בית הספר לארגון לומד השואף לשיפור מתמשך.

מה קהילת השקפה עושה?

מה תפקידה של מנהלת בית הספר במהלך השקפה?

בחירה במהלך השקפה היא הזדמנות להוביל את הפיתוח המקצועי של צוות בית הספר ולבסס בו תרבות של ארגון לומד. כדי שמהלך השקפה יצליח בבית הספר חשוב לבחור ולרתום מורות ומורים מתאימים לתפקיד ההובלה, ללוות אותם בשלבי בניית הקהילה, ליצור ולהקפיד על סדירויות (קביעות בזמן ובמקום) למפגשי הקהילה ולרצף למידה.

אחד המפתחות להובלה מוצלחת של מנהלות בתי ספר נמצא באיזון בין מעורבות לבין מתן חופש פעולה למורות המובילות ולקהילות. חופש פעולה כזה יאפשר לחברות הצוות החינוכי לתת ביטוי לצורכיהן המקצועיים, ולבנות את האמון הנדרש לשיח מקדם ופורה העוסק בסוגיות המטרידות את המורה ועולות מהשטח.

איך ניתן להוביל מהלך של פיתוח מקצועי אפקטיבי?

מנהלות בתי ספר המעוניינות להצטרף למהלך או לצרף אליו מורות מובילות נוספות (במקרה שמהלך השקפה כבר פועל בבית הספר) מוזמנות לבחור במערכת הגפ"ן באחד ממסלולי השקפה. המערכת תהיה פתוחה להרשמה החל מחודש מאי הקרוב.

יש לך עוד שאלות? 
להרשמה ופרטים נוספים אפשר לפנות למדריכת השקפה במחוז