הרשמה למהלך

איך מצטרפים למהלך השקפה?

אנו מעודדים בתי ספר ומורים מובילים להצטרף אלינו. לשם כך עליהם להיות מחויבים לתפיסה המקצועית של המהלך, ערוכים ליצירת התנאים הנדרשים למימושו ופנויים להקדיש לו את תשומת הלב והמאמץ הנדרשים.
מהלך השקפה מצרף בתי ספר ומורים בראשית כל שנת לימודים.
מנהלי בתי ספר המעוניינים להצטרף למהלך או לצרף אליו מורים מובילים נוספים (במקרה שהמהלך כבר פועל בבית הספר) נדרשים לבחור במהלך השקפה דרך מערכת הגפ"ן.

הטיפול בבקשות ההצטרפות נעשים על ידי המחוזות, למידע נוסף אודות מהלך השקפה בסל גפ"ן ניתן למצוא כאן.

نحنُ نشجّع المدارس والمعلمين الرياديين على الانضمام إلينا. ولذلك عليهم أن يكونوا ملتزمين بالرؤيا المهنيّة للبرنامج، وأن يكونوا مستعدين لتهيئة الظروف اللازمة لتنفيذه، وأن يكونوا متفرّغين لتكريس الاهتمام والجهد اللازمين له.
برنامج إطلالة يضمّ إليه مدارس ومعلمين في بداية كل عام دراسي.
يتعين على مديري المدارس الراغبين في الانضمام إلى البرنامج أو إضافة معلمين رياديين إضافيين (في حالة أن البرنامج ينشط في المدرسة) أن يختاروا برنامج إطلالة من خلال منظومة هجيفن.
تتم مُعاينة طلبات الانضمام من قبل الألوية. يمكن العثور هنا على مزيد من المعلومات حول مسار العمل في سلة خيفن .

איך הופכים למורה מובילה?

מורה מובילה היא מורה בצוות בית הספר המנחה קהילת למידה של מורים עמיתים.
מורה מובילה במהלך השקפה זוכה להכשרה ולליווי מתמשך, המסייעים לה בביסוס הידע והמיומנויות הנדרשים להובלת קהילת למידה ותומכים בה בהתמודדות עם אתגרים הכרוכים בתפקיד.
למורה המובילה ידע פדגוגי עשיר, איכויות הנהגה והתלהבות ומחויבות להובלת תהליכים מתמשכים של שיח פדגוגי, שיתוף ושיפור תמידי. יחד עם קהילתה היא תורמת לטיוב השיח הפדגוגי, לשיפור ההוראה והלמידה בכיתות ולשיתוף חדר המורים וקהלים נוספים בתובנות ובתוצרים פדגוגיים.
רבים מהמורים המובילים מתקדמים עם הזמן לעמדות מנהיגות בית ספרית וממסדים תרבות של למידה, שותפות ויצירה לצידה של מנהלת בית הספר.

השתתפות במהלך כמורה מובילה מתאימה לך אם את:
• פנויה להשתתף בתהליך למידה של מורים מובילים למשך שנתיים לפחות (לאחר שעות הלימודים)
• רואה בשיפור תהליכי הוראה ולמידה חלק מרכזי מעבודתך
• מאמינה בשיח עמיתים פתוח ומשתף ושואפת להנחות שיח כזה
• זוכה לאמון, לתמיכה ולהערכה של מנהלת בית הספר ושל עמיתייך
• שואפת לקחת חלק פעיל בתהליכי הכשרה וליווי מקצועיים במעגל הבית-ספרי, המחוזי והארצי, שתכליתם להקנות כלים ומיומנויות להובלת קהילה וליישום תהליכי חקר ופיתוח.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרכזת השקפה המחוזית – ליצירת קשר עם הרכזת כנסי לעמוד המחוזי הרלוונטי כאן.

מה תפקיד מנהל בית הספר במהלך?

למנהלת בית הספר תפקיד מרכזי במהלך, וטיב מעורבותה משפיע על הצלחתו. מניסיוננו, קהילות למידה פועלות היטב בבתי ספר שבהם המנהלת רואה בקידום המקצועי של המורים חלק בלתי נפרד ממטרות בית הספר וממטרותיה.
מנהלת המחויבת ללמידה מקצועית של מוריה משקיעה זמן ומחשבה באיתור וברתימה של מועמדים מתאימים לתפקיד ההובלה, לליווי שלהם בשלבי בניית הקהילה, ליצירת סדירויות זמן ומקום למפגשי הקהילה כך שיתאפשר רצף למידה ללא הפרעות, גם בזמנים קשים עבור בית הספר – והכול בראייה רב-שנתית.
אחד המפתחות למעורבות פורייה של מנהלי בתי ספר נמצא באיזון בין מעורבות לבין מתן חופש פעולה למורים המובילים ולקהילות. חופש פעולה זה חיוני לכך שהמורים יוכלו לתת ביטוי לצורכיהם ולבנות את האמון הנדרש לשיח פורה.
מלבד התמיכה במורים המובילים ובקהילות צריכה מנהלת בית הספר למצוא דרכים לתת במה לעשייתן ולאפשר להן להשפיע מעבר לגבולותיהן – על חדר המורים כולו.
חשוב מאוד שבבתי הספר המשתייכים למהלך יפעלו לכל הפחות שתי קהילות השקפה. הדבר יענה על צורכי למידה של קבוצות מורים שונות, יאפשר קבוצת תמיכה למורים המובילים וייצור מסה קריטית של שינוי בחדר המורים.

ללמידה נוספת על תפקיד מנהלת בית הספר במהלך ולבחינה אם בית הספר שלך מתאים לכניסה מהלך, לחצו כאן.