איך מגיבים לכך שאר המורים בחדר המורים?
אני לא יודעת כמה מהמורים שאינם בקהילה יודעים מה אנחנו עושים. בית הספר הוא גדול, ויש בו יותר ממאה מורים. נוסף לקהילה שלנו פועלות בית הספר עוד ארבע קהילות, אך כל קהילה עומדת בפני עצמה. אני לא יודעת אם המורים חברי הקהילה שלנו משתפים אחרים במה שאנחנו עושים בישיבות המקצוע שלהם (הקהילה מורכבת ממורים משלל מקצועות רבי מלל), אבל אני רושמת לעצמי לברר את זה.
איך הגיבו המורים בקהילה על המועמדות שלך לפרס?
האמת היא שלא סיפרתי להם. כשהתכוננתי למפגש עם הוועדה ביקשתי מהם לכתוב לי מה משמעותי עבורם בקהילה, בלי לומר להם למה. כולם, ללא יוצא מהכלל, ציינו שני דברים: תחושת השייכות, והרלוונטיות של הפיתוח המקצועי. רק כשקיבלתי את ההודעה שזכיתי כתבתי להם. כולם פרגנו לי על הזכייה. אני מרגישה בת מזל שחברי הקהילה שלי הם כאלה. בלעדיהם זה לא היה קורה.
נשמע באמת שאתם מאוד משמעותיים זה לזה
כולנו היינו שמחים להמשיך בקהילה גם בשנה הבאה. הקהילה כבר הפכה לסוג של משפחה.
יש לך טיפים למורים מובילים?
אומנם באתי עם רעיון משלי, אבל אני חושבת שהכוח של קהילות מורים לומדות הוא לתת לכל מורה את המקום שלו ואת הביטוי שלו. כל מפגש מתחיל בזה שמישהו מוביל, שיש דילמה שחשובה לאותו מורה, כך שהמפגשים מותאמים למורים ולמה שהם צריכים. ויותר מזה, פשוט להתחיל ולא לחכות. זה כל כך משמעותי לפיתוח המקצועי ולתחושת השייכות של המורים שחבל על הזמן.
מה הלאה מבחינתך?
החלום שלי הוא להשתמש בכלים שפיתחנו בקהילה בישיבות הרכזים, כך שכל רכז ייקח את הכלים ויביא אותם אל הצוות שלו.
אני מבין שהמנהל מפרגן, ראיתי שהוא העלה את הדברים שנשאת ליוטיוב
בהחלט, אשר מוצני (המנהל) תומך בקהילות בבית הספר, מתעניין בנעשה ומוקיר את התרומה של קהילות המורים לפיתוח המקצועי של המורים. הוא גאה בעשייה ובתוצרים שלנו.