בלוג

עדכון מפעילות מו"פ השקפה (נובמבר 2020)

מאת: גל חירות

בימים אלה, כשאתם שקועים בהסתגלות למתווים המשתנים חדשות לבקרים, במאמץ לשמור על קשר עם התלמידים ועל מסגרת למידה מיטיבה, בלמידה של כלים טכנופדגוגיים ועוד, אנחנו מנסים לחשוב כיצד  אפשר לסייע. הנה כמה מהפעילויות שאנחנו מקדמים:

1.  השקנו שתי מסגרות למידה למנחי השקפה

  • למידת עמיתים בנושא הנחיה היברידית, המיועדת לחשיבה משותפת על עיצובה של הכשרת המורים המובילים בתקופה זו וללמידה מהפרקטיקה של מנחים ממחוזות שונים.
  • הנחית קבוצות למתקדמים: לאחר תהליך מיון בחרנו 12 משתתפות לסדנה שנקיים. המשתתפות ילמדו יחד את השפה והכלים של הנחיית קבוצות ויביאו אותם לפעילותן במחוזות.

בהמשך השנה מתוכננות פעילויות למידה נוספות למנחים.

2. הפקנו לקחים מימי הלמידה של המנחים בקיץ

ככלל, שביעות הרצון הייתה גבוהה מאוד, וההדים היו חיוביים מאוד. עם זאת, למדנו הרבה על תכנון יחידות א-סינכרוניות ועל שילוב בינן לבין מפגשי זום. את הלמידה אנחנו מיישמים כיום לשיפור היחידות ולפיתוח עתידי. להלן כמה דוגמאות:

  • אהבתם מאוד את הנראות והנוחות של הכלי שעליו פותחו היחידות (Rise 360). עם זאת, הערתם בצדק על חוסר הנוחות בביצוע משימות. את היחידה הבאה נפתח על פלטפורמה אחרת, שתיתן מענה לקושי שחוויתם.
  • הדגשתם את החשיבות שבתרגול, משוב ועבודה משותפת כחלק מהלמידה. בפיתוחים עתידיים נתכנן מראש יותר הזדמנויות לכך.

3.  אנו ממשיכים בפיתוח יחידות א-סינכרוניות למנחים ולמורים מובילים. היחידה הבאה שנשיק תעסוק ברצף של תכנון משימה, ניתוח של תוצרי תלמידים ומתן משוב. בחרנו לפתח יחידה זו כיוון שמשימות ומשוב מהווים רכיב משמעותי בתהליך הלמידה (ודאי מרחוק, אבל לא רק), ועשויים להוות ייצוגים עשירים ללמידה.

כל אלה, כמובן, לצד הפעילות השוטפת של הפורומים, העבודה עם הצוותים המחוזיים, פיתוח האתר ומערכת המידע של השקפה ועוד.

אתם מוזמנים לשתף אותנו בצרכים או בהצעות שלכם. אנחנו כאן כדי לתת להם מענה!

0
2068