מדוע כדאי להתבונן בתרומת הקהילה לתהליכי הלמידה בבית הספר?
התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.
אטין ובברלי וונגר-טריינר, מחלוצי ומובילי תחום הלמידה בקהילות בעולם, גורסים כי קהילת למידה טובה היא קהילה המצליחה להתפתח ולהביא סוגים שונים של ערך ותועלת לאורך זמן, באופן מרובד, מהבסיסי והמיידי ביותר אל התועלת ארוכת הטווח, האסטרטגית והעמוקה יותר. אפשר לחשוב על סוגי התועלת האלו כשלבים בהתפתחות קהילה: ככל שחבריה מתנסים יותר, בוחנים תובנות וחוזרים לדון בהן, כך הלמידה שלהם משתרשת, משפיעה ונושאת פירות משמעותיים יותר עבור כולם.
אז מהם אותם סוגי תועלת (או פירות) של עבודת הקהילה? ואיך נדע שהקהילה שלנו משיגה אותם?