
הגיליון מתאר מודלים שונים של קהילות למידה. התיאור מובא באמצעות ראיונות עם חוקרים השוקדים על פיתוחם ויישומם של מודלים אלה במערכת החינוך הישראלית וברחבי העולם.
מאמר זה מסביר את הקשר שבין מנהיגות לבין למידה והתפתחות של מורים, כפי שהיא עולה בספרות המחקרית. המאמר גם ממחיש כיצד יכול מנהל בית הספר להוביל את הלמידה של מוריו באופן אפקטיבי ומדגים זאת בעזרת סיפוריהן של שתי מנהלות.
חוברת מיועדת למורות מובילות, מדריכות ומנחות מהלך השקפה ומציגה ארבעה מתווי שיח, מערכי הנחייה, ייצוגים, כלים וחומרי עזר, שתומכים בארבעת מתווי השיח.
בגיליון חמש כתבות המביאות ממצאים הקשורים להיבטים מרכזיים של מהלך השקפה, הגיליון מוקדש לממצאי המחקרים ומחקרי ההערכה.
נחש הרעיונות הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגייה שבחרו לעסוק בה.