תוכנית "מרום ריסטארט" שואפת לצמצם פערים בין תלמידים בבתי הספר שהיא פועלת בהם, להביא לשיפור ההישגים ולחיזוק התחום הרגשי-חברתי. בתי הספר בתוכנית מקבלים ליווי צמוד של מדריך חיצוני מטעם "תוכנית מרום".
מטרת השותפות של מהלך השקפה עם "מרום-ריסטארט" היא לבסס מנהיגות ביניים פנים בית-ספרית, לטובת אחזקה ארוכת טווח של התחום הפדגוגי בבית הספר. מטרה זו תקודם באמצעות הקמת קהילות מורות חוקרות בתוך בתי הספר, בהובלת מורה מובילה או בעלת תפקיד מבית הספר.
מדריכי מרום ינחו (יכשירו וילוו) את קהילת המורות המובילות בתוך בית הספר. כל מורה מובילה או בעלת תפקיד מובילה המשתתפת בקהילה זו תפעיל קהילה שתדון באופן חקרני בסוגיות פדגוגיות או חברתיות-רגשיות המעסיקות אותה ביום-יום. במסגרת הפיילוט יעברו מדריכי "מרום-ריסטארט" עצמם תהליך פיתוח מקצועי בקהילות, ובמסגרתם ילמדו כיצד להוביל תהליכי חקר פרקטיקה בבתי הספר שהם פועלים בהם.
מטרות שיתוף הפעולה עם "מרום-ריסטארט"
מהן מטרות התוכנית בבתי הספר?
הטמעה של קהילות חוקרות הוראה בתוך המבנה הארגוני של בית הספר, לטובת גיבוש של מנהיגות ביניים.
פיתוח כוחות פנימיים, לטובת שיפור מתמשך של הפדגוגיה הבית-ספרית.
מהן מטרות התוכנית במו"פ?
למידה של מודל בית הספר כארגון הלומד בקהילות, שבו ההכשרה למורות מובילות נעשית בתוך מסגרת בית הספר על ידי מדריך ("מרום-ריסטארט"), כדי לבחון את המודל, לשפרו ולהרחיב בשנת תשפ"ה את הפיילוט למחוזות נוספים.