משרד החינוך, הג'וינט ומהלך השקפה חברו יחד במטרה לקדם יצירת קהילות מורים בבתי הספר אשר ישפיעו על התרבות הבית-ספרית הכללית בלמידה ובהטמעה של תפיסת ההוגנות, הן בקרב משתתפי הקהילה הן בקרב כלל מליאת חדר המורים. השותפות פועלת גם לפיתוח, יישום וחקר פרקטיקות פדגוגיות מודעות הוגנות ומקדמות Agency & Co-agency, הטמעתן בכיתות ובתרבות הבית-ספרית. יצירת אקו-סיסטם רשותי ומשרדי המטפח, מקדם ותומך בתהליכים של חינוך ובתי ספר מודעי הוגנות.
מטרות שיתוף הפעולה עם קהילות "הוגנות"
מהן מטרות ההכשרה והפיתוח המקצועי של המדריכים?
הכשרה מקיפה של מדריכים להובלתהמהלך במחוזות.
התמקצעות ופיתוח מיומנויות הנחיה של המדריכים במחוזות, להובלת פיתוח מקצועי פנים בית-ספרי באמצעות קהילות לומדות המקדמות הוגנות בבתי הספר.
יצירת קהילת פיתוח שתקיים תהליכי התבוננות רפלקטיביים לטובת שיפורן והרחבתן של קהילות "הוגנות" בשנת תשפ"ה.
מהן המטרות של הכשרת המורות המובילות בקהילות "הוגנות" במהלך השקפה?
הכשרה ופיתוח מקצועי של מורות מובילות בהבנה ובהובלה של תפיסת ההוגנות בבתי הספר.
הכשרה ופיתוח מקצועי של מורות בהובלת קהילות למידה פנים בית-ספריות.
הכשרה ופיתוח מקצועי של מורות: מחזורי למידה המבוססים על עדויות מהפרקטיקה, לשיפור ההוגנות בבית הספר.