חיפוש

טוב מראה עיניים: עבודה עם ייצוגים | יחידת לימוד מקוונת

טוב מראה עיניים: עבודה עם ייצוגים | יחידת לימוד מקוונת

מאת: מו"פ השקפה

יחידה שמטרתה לבסס את השימוש בייצוגים במהלך השקפה. 

למידה מהפרקטיקה מחייבת התבוננות בפרקטיקה. בהקשר של הוראה, המתבצעת מאחורי דלת הכיתה הסגורה, הדבר אפשרי בעיקר באמצעות ייצוגים, המביאים לתוך הקהילה את ההתרחשות הכיתתית. יחד עם זאת, שימוש בייצוגים מאתגר לעיתים קרובות מורים מובילים ומנחים כאחד. שימוש אפקטיבי בייצוגים דורש הן אווירה של פתיחות ואמון והן ידע ומיומנות.

היחידה כוללת הגדרה של מושג הייצוג, הסבר אודות חשיבות השימוש בייצוגים ותיאור תהליך העבודה עמם, תוך דגש על הבחנה בין תיאור לפרשנות. היא מזמנת למשתתפים אפשרות לתרגל את ההבחנה בין תיאור לפרשנות, ולהתנסות בניתוח מלא של ייצוג.

היחידה מיועדת למנחים הרוצים להרחיב את הידע והמיומנויות שלהם בשימוש בייצוגים.

השקפה נוספת

מנופים לשיפור הדיון בקהילות: התמודדות עם חסמי שיח | יחידת לימוד מקוונת

לפניכם יחידה מקוונת העוסקת בהתמודדות עם חסמי שיח בקהילה.

ניהול שיח פדגוגי פורה הוא אתגר לא פשוט. ביחידה זו ננסה להקנות לכם מספר כלים שיעזרו לכם להתמודד עמו. נציג ארבעה חסמי שיח אופייניים וסימנים שיכולים לעזור לזהות אותם, ונדון בדרכים להתמודד עמם.

קרא עוד »

מי מפחד מחקר פרקטיקה?

בעמוד הבא ננסה להסביר מה זה "חקר הפרקטיקה"? נציג את "החקר" או הלמידה מהפרקטיקה" כפעולה כמעט יום-יומית, קטנה אבל בעלת תרומה משמעותית להתפתחות המקצועית של כל אחת ואחד מאיתנו.

קרא עוד »

טוב מראה עיניים: עבודה עם ייצוגים | יחידת לימוד מקוונת

יחידה שמטרתה לבסס את השימוש בייצוגים במהלך השקפה.

למידה מהפרקטיקה מחייבת התבוננות בפרקטיקה. בהקשר של הוראה, המתבצעת מאחורי דלת הכיתה הסגורה, הדבר אפשרי בעיקר באמצעות ייצוגים, המביאים לתוך הקהילה את ההתרחשות הכיתתית.

קרא עוד »