חיפוש

כנס מכילים את המכילים תשפ"ה

כנס "מכילים את המכילים"- מה שייך עכשיו?

מאת: מו"פ השקפה

כנס "מכילים את המכילים" תשפ"ה, התקיים במכון מופ"ת בתאריך 15.12.24. הגיעו אליו יותר מ-120 מנהלים ומורות מכל קצוות הארץ.
אילו צוותים הגיעו?
כאלה המאמינים בכל ליבם שהכללה היא חלק בלתי נפרד מההוראה ומהחינוך בבתי הספר, במיוחד בתקופה קשה זו. מדובר בצוותי מורים המובילים קהילות מכלילות בבתי הספר, ועם הקהילה שלהם יחד הם משתפים במקרים מאתגרים מחיי בית הספר, חוקרים אותם, ופועלים ליצירת שייכות של התלמידים, המורים וההורים. יחד, משתתפי הכנס עברו "מסע" קצר, אמפתי, מרתק ומלמד.
  • העמיקו במסגור ראשוני ובמסגור מחדש של סוגיות של שייכות והכללה.
  • דנו בהבדל בין הכלה לבין הכללה, ובפעולות שמורים יכולים לעשות כדי להכליל את התלמידים.
  • כל בית ספר התבונן על בהצלחות שלו וסימן את האתגר הבא שלו בקידום הכללה ושייכות.
  • אספו רעיונות מוצלחים מבתי ספר אחרים כדי לענות על האתגר, ובחרו את המענה בעל פוטנציאל ההשפעה הגבוה ביותר.
קרו עוד הרבה דברים (תראו בתמונות), ובהם האיורים הנפלאים של אפרת גולבדברג, שעזרו לכולנו להיכנס לתמונה ולחבר את הפרטים הקטנים לכדי תמונה כוללת. ככה זה כשמשרד החינוך, מכללת אורנים ומהלך השקפה משלבים כוחות לשותפות אחת המובילה שינוי מהותי בבתי הספר.

חומרי למידה וכלים

בחלק זה תמצאו כלים לשימושכן מתוך הכנס

השקפה נוספת

מי מפחד מחקר פרקטיקה?

בעמוד הבא ננסה להסביר מה זה "חקר הפרקטיקה"? נציג את "החקר" או הלמידה מהפרקטיקה" כפעולה כמעט יום-יומית, קטנה אבל בעלת תרומה משמעותית להתפתחות המקצועית של כל אחת ואחד מאיתנו.

קרא עוד »

מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

למנהלי בתי הספר תפקיד חשוב בהובלת מהלך השקפה בבית ספרם, החל מההחלטה להצטרף למהלך, דרך הקמת קהילות המורים וכלה בתמיכה בהן לאורך זמן. המסמך הבא מתאר את תפקיד המנהל ביישום מהלך השקפה בשלבים השונים, ונועד לסייע לו בהבנת תפקידו, סוגיות מרכזיות העומדות בפניו, ופעולות מקדמות מול פעולות שעלולות לעכב את היישום.

קרא עוד »

"חקרנות אמפתית" ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

מה קורה כשמפגישים בין מחקר פורץ דרך, מדיניות חינוכית ופרקטיקה בשטח? תכנית "מכילים את המכילים" היא הדוגמה המושלמת – יוזמה ייחודית שנולדה משיתוף פעולה בין מכללת אורנים, משרד החינוך ומהלך השקפה, ומטרתה אחת: ליצור מערכת חינוך מכילה יותר, דרך למידה קהילתית ואמפתית.

קרא עוד »

מתווה דיון AIW

עבודת דעת אותנטית (להלן AIW) היא מסגרת פדגוגית המגדירה הוראה איכותית כהוראה הדורשת הבניית ידע הכרוכה בחקר מעמיק מבוסס ידע דיסציפלינרי והיוצרת עבור התלמיד ערך ממשי מעבר לבית הספר. היא גם כלי ללמידה בקהילות מורים, המבוסס על ניתוח משותף של ייצוגי הוראה – משימות מורים, עבודות תלמידים והוראה בכיתות.

קרא עוד »