השק-קפה סיכום רפלקטיבי לשנה החולפת
מאת: עדי מנדלר
איך אתם שותים את הקפה שלכם?
הורידו את הקובץ וקראו בקפה את השנה שחלפה.

דף הבית » הנחיית קהילה » הנחיית קהילה - כלים » השק-קפה סיכום רפלקטיבי לשנה החולפת
מאת: עדי מנדלר
איך אתם שותים את הקפה שלכם?
הורידו את הקובץ וקראו בקפה את השנה שחלפה.
מאמר זה מסביר את הקשר שבין מנהיגות לבין למידה והתפתחות של מורים, כפי שהיא עולה בספרות המחקרית. המאמר גם ממחיש כיצד יכול מנהל בית הספר להוביל את הלמידה של מוריו באופן אפקטיבי ומדגים זאת בעזרת סיפוריהן של שתי מנהלות.
לקראת הכנת הגיליון השקפה מחקרית הנוכחי- ביקרנו בתשע קהילות המשתייכות למחוזות הוותיקים במהלך השקפה, קריאה מהנה.
לפניכם יחידה מקוונת העוסקת בהתמודדות עם חסמי שיח בקהילה.
ניהול שיח פדגוגי פורה הוא אתגר לא פשוט. ביחידה זו ננסה להקנות לכם מספר כלים שיעזרו לכם להתמודד עמו. נציג ארבעה חסמי שיח אופייניים וסימנים שיכולים לעזור לזהות אותם, ונדון בדרכים להתמודד עמם.
שלב הגדרת הסוגיה בקהילות השקפה מהווה את הבסיס והתשתית להמשך עבודה ממוקדת ואיכותית של הקהילה. בשלב זה משימת הקהילה היא להגדיר מתוך נושא רחב בו הקהילה בחרה לעסוק, סוגיה ממוקדת שתאפשר חקירה משותפת, דרכה תוכל הקהילה להצמיח פתרונות אפקטיביים לבחינה בכיתה…
הכלי "פריחת הלוטוס" (Lotus Blossom) הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות חלופות מגוונות לסוגיה שבחרו לעסוק בה.
מאמר זה מסייע בהבנת קשר החניכה שבין מנחת המורים המובילים לבין המורה המובילה.