חיפוש

kpi-קהילות-למידה

KPI קהילות למידה – ביצועי מפתח להבטחת קהילות למידה אפקטיביות

מאת: מכון מופ"ת, מתודיקה למידה אפקטיבית, משרד החינוך ושותפים נוספים

במכון מופ"ת מובילים בשנים האחרונות קהילות מקצועיות לומדות כמסגרת לפיתוח מקצועי של צוותי הוראה, הן ע"י קהילות 'השקפה' והן ע"י קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות.
לפיכך הצטבר במכון ניסיון, היקפי פעילות נרחבים ושיתופי פעולה עם סדרה גדולה של בעלי עניין במערכת החינוך – כל אלו אפשרו לנו להציע הכוונה לדגמים ויישומים מיטביים של קהילות לומדות.
יצאנו לדרך בשיתוף פעולה עם חברת מתודיקה, מכון מופ"ת, משרד החינוך ובעלי עניין נוספים ליצירת הדוח המצורף , דוח זה מתבסס על שתי מהלכים ארציים מקיפים של קהילות מורים לומדות.
אנו מאמינים שחלק ניכר מהתובנות שעולות מהניסיון שנצבר רלבנטי לקהלי יעד נוספים במערכת החינוך ומחוצה לה ולא רק בהקשרים של פיתוח מקצועי.

מה כולל הדוח?

על אף שהדוח מתבסס על קהילות של צוותי הוראה, אנו מאמינים שהוא יכול לסייע לכל מי שמתכנן, מוביל או מלווה קהילות למידה מקצועיות –ולכל מי שמבקש לקדם קהילה אפקטיבית, רלבנטית, אותנטית ומקיימת שמקדמת את המקצועיות הארגונית, ביניהם גורמים כגון:
• מתכנני ומנהלי תהליכים של קהילות לומדים בכל מסגרת ארגונית/אקדמית
• מנהלות ומנהלי בתי ספר והנהגות של רשתות חינוכיות
• גורמי מטה ומחוזות במשרד החינוך וגורמים העוסקים בפיתוח מקצועי
• אגפי חינוך חברה ורווחה ברשויות מקומיות
• צוותי הוראה, רכזי מקצוע, בעלי תפקידים (שילוב, הער)
• מובילים חינוכיים במגזר השלישי ובחינוך הלא פורמלי
• מובילי פיתוח מקצועי במגזר הציבורי והעסק

השקפה נוספת

מעגל ההשפעה של הליווי

תהליך הליווי במהלך השקפה מרכזי לקידומה של המורה המובילה ושל הקהילה הבית ספרית. המורות המובילות מקבלות אמנם הכשרה לתפקידן בהשתלמוית, אבל עיקר הפיתוח המקצועי שלהן מתרחש בפגישות הליווי עם המנחה.

קרא עוד »

kpi-קהילות-למידה

במכון מופ"ת מובילים בשנים האחרונות קהילות מקצועיות לומדות כמסגרת לפיתוח מקצועי של צוותי הוראה, הן ע"י קהילות 'השקפה' והן ע"י קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »