חיפוש

SEL רשותי במע'אר

SEL רשותי במע'אר

מאת: מו"פ השקפה

במהלך השנה האחרונה, קהילה עירונית מע'אר הפעילו 20 קהילות השקפה בעיר כחלק ממהלך ה- SEL הרשותי. המורות המובילות עברו הכשרה רחבת היקף בתחומי הלמידה החברתית והרגשית ופיתוח כישורי הובלה קהילתית. התהליך כלל פיתוח פדגוגיות מעורבות ויצירת פתרונות יצירתיים לאתגרים בית ספריים. הבנייה המשותפת יחד עם שלל הארגונים העוסקים בקידום היוזמה בעיר ויד ביד עם מהלך השקפה במחוז צפון תרמו רבות להצלחות הקהילה המובילה במע'אר, ומספקים דוגמה יפה לכוחה של שילוב תפיסות השקפה למטרות גדולות בית ספריות ועירוניות.
קהילת המובילות תמשיך לפעול גם בשנה הבאה, עם דגש על פיתוח כישורים ומיומנויות נוספות, הרחבת הכלים והפרקטיקות הנלמדות, ושילובם בתחומים נוספים בבתי הספר.
אנו מצפות להמשך צמיחה ופיתוח קהילת המורות המובילות במע'אר, ולהשפעה חיובית ומשמעותית על מערכת החינוך העירונית, הילדים והקהילה כולה. אנו מזמינים אתכן לקרוא את סיפורי הקהילות כאן:

השקפה נוספת

כלי סיעור מוחות 3-6-5

סיעור מוחות 3-6-5 הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית אשר עשוי לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגיה שבחרו לעסוק בה.
השימוש בכלי מתאים לעד 6 משתתפים. כל משתתף.ת מעלה בכל סבב 5 רעיונות, וכל סבב של כתיבת הרעיונות נמשך כ-3 דקות (מכאן שם הכלי: 3-6-5).

קרא עוד »

טוב מראה עיניים: עבודה עם ייצוגים | יחידת לימוד מקוונת

יחידה שמטרתה לבסס את השימוש בייצוגים במהלך השקפה.

למידה מהפרקטיקה מחייבת התבוננות בפרקטיקה. בהקשר של הוראה, המתבצעת מאחורי דלת הכיתה הסגורה, הדבר אפשרי בעיקר באמצעות ייצוגים, המביאים לתוך הקהילה את ההתרחשות הכיתתית.

קרא עוד »

מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

למנהלי בתי הספר תפקיד חשוב בהובלת מהלך השקפה בבית ספרם, החל מההחלטה להצטרף למהלך, דרך הקמת קהילות המורים וכלה בתמיכה בהן לאורך זמן. המסמך הבא מתאר את תפקיד המנהל ביישום מהלך השקפה בשלבים השונים, ונועד לסייע לו בהבנת תפקידו, סוגיות מרכזיות העומדות בפניו, ופעולות מקדמות מול פעולות שעלולות לעכב את היישום.

קרא עוד »

כלי פריחת הלוטוס

הכלי "פריחת הלוטוס" (Lotus Blossom) הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות חלופות מגוונות לסוגיה שבחרו לעסוק בה.

קרא עוד »