חיפוש

SEL רשותי במע'אר

SEL רשותי במע'אר

מאת: מו"פ השקפה

במהלך השנה האחרונה, קהילה עירונית מע'אר הפעילו 20 קהילות השקפה בעיר כחלק ממהלך ה- SEL הרשותי. המורות המובילות עברו הכשרה רחבת היקף בתחומי הלמידה החברתית והרגשית ופיתוח כישורי הובלה קהילתית. התהליך כלל פיתוח פדגוגיות מעורבות ויצירת פתרונות יצירתיים לאתגרים בית ספריים. הבנייה המשותפת יחד עם שלל הארגונים העוסקים בקידום היוזמה בעיר ויד ביד עם מהלך השקפה במחוז צפון תרמו רבות להצלחות הקהילה המובילה במע'אר, ומספקים דוגמה יפה לכוחה של שילוב תפיסות השקפה למטרות גדולות בית ספריות ועירוניות.
קהילת המובילות תמשיך לפעול גם בשנה הבאה, עם דגש על פיתוח כישורים ומיומנויות נוספות, הרחבת הכלים והפרקטיקות הנלמדות, ושילובם בתחומים נוספים בבתי הספר.
אנו מצפות להמשך צמיחה ופיתוח קהילת המורות המובילות במע'אר, ולהשפעה חיובית ומשמעותית על מערכת החינוך העירונית, הילדים והקהילה כולה. אנו מזמינים אתכן לקרוא את סיפורי הקהילות כאן:

השקפה נוספת

מנהל בית ספר – שותף למהלך השקפה

למנהלי בתי הספר תפקיד חשוב בהובלת מהלך השקפה בבית ספרם, החל מההחלטה להצטרף למהלך, דרך הקמת קהילות המורים וכלה בתמיכה בהן לאורך זמן. המסמך הבא מתאר את תפקיד המנהל ביישום מהלך השקפה בשלבים השונים, ונועד לסייע לו בהבנת תפקידו, סוגיות מרכזיות העומדות בפניו, ופעולות מקדמות מול פעולות שעלולות לעכב את היישום.

קרא עוד »

"חקרנות אמפתית" ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

מה קורה כשמפגישים בין מחקר פורץ דרך, מדיניות חינוכית ופרקטיקה בשטח? תכנית "מכילים את המכילים" היא הדוגמה המושלמת – יוזמה ייחודית שנולדה משיתוף פעולה בין מכללת אורנים, משרד החינוך ומהלך השקפה, ומטרתה אחת: ליצור מערכת חינוך מכילה יותר, דרך למידה קהילתית ואמפתית.

קרא עוד »

כלי שאילת שאלות

יחידת משאבים העוסקת בשאילת שאלות ככלי מרכזי בהנחיה. ביחידה נעסוק בשאילת שאלות פוריות ע"י המנחה כביטוי לתפיסת העולם העומדת בבסיס של הנחיית קבוצות.

קרא עוד »

ניתוח תוצרי תלמידים

תוצרי תלמידים יכולים לשמש ייצוג פורה לשיפור ההוראה. בשונה מייצוגים אחרים,
תוצרי תלמידים ממקדים את תשומת הלב בלמידה ולא בהוראה. ואף על פי שמורים
בוחנים תוצרי תלמידים באופן תדיר, לרוב הם משמשים לצורך הערכת הישגי התלמידים
בלבד. כאן אנו מציעים תהליך ובו שלושה שלבים, שבעזרתו יכולים מורים לא רק להעריך
את הישגי התלמידים, אלא גם להעלות השערות לגבי הידע וההבנה שלהם ולפתח דרכים
שיסייעו בקידומם.

קרא עוד »