חיפוש

ימי הלמידה למדריכות השקפה- תשפ"ד

ראשית הקיץ- ימי למידה למדריכות השקפה

מאת: מו"פ השקפה

מידי שנה אנו מקיימים את כנס הדגל שלנו לכלל מדריכות (מנחות) השקפה. בכנס השנה השתתפו מעל ל- 120 משתתפות שהגיעו והתפנו ללמידה מכל קצוות הארץ, בניהם גם שותפינו באגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך, מכון מופ"ת וצוות מו"פ השקפה. בימי הלמידה אנו מסכמים את השנה שעברה ונערכים לקראת שנה הלימודים הבאה.

אז מה היה לנו השנה בימי הלמידה?

פתחנו במרחב פתוח בו כולן יכלו לשתף ולחלוק את מה שעברו הן בפן הפדגוגי והן בפן הרגישי שהשנה האחרונה הביאה עימה. לאחר מכן עברנו לסדנאות למידה מקבילות בו המשתתפות התאמנו בכלי השקפה מגוונים: התבדרו, צללו לניתוח נתונים, חקרו את הפרקטיקה, התאמנו איך לבחור סוגייה פורייה ובצעו גם אימון אישי על מסלול התעלות. ביום השני כלל המשתתפות עברו סדנת חקרנות אמפתית וסיכמנו יחד את היום עם מחזור הלמידה המחודש.

חומרי הלמידה והכלים שהועברו בכנס מופיעים בהמשך העמוד.

חומרי למידה וכלים

בחלק זה תמצאו כלים לשימושכן מתוך ימי הלמידה

גברת רביע מגיעה להשקפה

אחרי יום למידה אחור לקחנו לעצמו הפוגה קלה ופיצחנו סוגיות במופע עם גברת רביע , שעזרה למגוון נציגיות מהשקפה לפתור סוגיות בהומור וברגש. 

השקפה נוספת

מי מפחד מחקר פרקטיקה?

בעמוד הבא ננסה להסביר מה זה "חקר הפרקטיקה"? נציג את "החקר" או הלמידה מהפרקטיקה" כפעולה כמעט יום-יומית, קטנה אבל בעלת תרומה משמעותית להתפתחות המקצועית של כל אחת ואחד מאיתנו.

קרא עוד »

עץ הסוגיות

עץ הסוגיות הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו היא לאפשר לקהילה לזהות יחד את גורמי עומק (שורשים) ואת ההשלכות (העלים) לתופעה בלתי רצויה או לחוסר הנחת של חברות הקהילה.

קרא עוד »

מנופים לשיפור הדיון בקהילות: התמודדות עם חסמי שיח | יחידת לימוד מקוונת

לפניכם יחידה מקוונת העוסקת בהתמודדות עם חסמי שיח בקהילה.

ניהול שיח פדגוגי פורה הוא אתגר לא פשוט. ביחידה זו ננסה להקנות לכם מספר כלים שיעזרו לכם להתמודד עמו. נציג ארבעה חסמי שיח אופייניים וסימנים שיכולים לעזור לזהות אותם, ונדון בדרכים להתמודד עמם.

קרא עוד »

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה?

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה? התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.

קרא עוד »