חיפוש

מכל תלמידי השכלתי: ניתוח תוצרי תלמידים | יחידת לימוד מקוונת

מכל תלמידי השכלתי: ניתוח תוצרי תלמידים | יחידת לימוד מקוונת

מאת: מו"פ השקפה

יחידה שמטרתה לקדם שימוש בעבודות תלמידים כייצוגים המאפשרים התבוננות בתהליכי למידה.

הנטיה הטבעית של תהליכי התפתחות מקצועית של מורים היא להתבונן במעשה ההוראה. אך זהו רק חלק מהתמונה; חשוב לא פחות להתבונן בלמידת התלמידים ובקשר בינה לבין ההוראה. שימוש בעבודות תלמידים כייצוג מאפשר זאת; עבודות התלמידים ממקדות את תשומת הלב בלמידה, ומאפשרות להגיע לתובנות על האופנים בהם ההוראה משפיעה על תלמידים שונים.

היחידה כוללת הסבר על חשיבות השימוש בעבודות תלמידים כייצוג, תהליך מוצע לניתוח תוצרי תלמידים בקהילה ומסגרת ניתוח הכוללת מימדים ספציפיים להתבוננות בתוצרי תלמידים. היא מזמנת למשתתפים אפשרות להתנסות בניתוח עבודות תלמידים בהתאם לתהליך ולמסגרת הניתוח שנלמדו.

היחידה מיועדת למנחים הרוצים להתחיל לעבוד עם ייצוגי עבודות תלמידים, או המעוניינים להעמיק בהיבטים הייחודיים לייצוגים אלה. מומלץ למנחים בעלי ניסיון בעבודה עם ייצוגים, או כאלה שנרשמו גם ליחידה עבודה עם ייצוגים.

השקפה נוספת

kpi-קהילות-למידה

במכון מופ"ת מובילים בשנים האחרונות קהילות מקצועיות לומדות כמסגרת לפיתוח מקצועי של צוותי הוראה, הן ע"י קהילות 'השקפה' והן ע"י קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות.

קרא עוד »

כיצד נבחר סוגיה פוריה?

"בחירת הסוגיה" הוא השלב הראשון במחזור הלמידה והוא נקודת הזינוק של הקהילה ללמידה, תכנון, התנסות, יישום וכן הלאה. בחירת סוגיה פורייה יכולה להיות נקודת מוצא טובה לעבודת הקהילה שתסייע לחבריה להתקדם משלב לשלב.

קרא עוד »

מנהיגות – לא למובילים בלבד

זוג החוקרים והיועצים הארגוניים ונגר-טריינר מצביעים על לא פחות מ-7 תחומי אחריות שיכולים להיות מוחזקים על ידי חברים שונים. ביחד יוצרים התחומים קהילת למידה אפקטיבית ותוססת.

קרא עוד »