חיפוש

ראיון אמפתי

ראיון אמפתי

מאת: מו"פ השקפה.

בראיון האמפתי המראיינ.ת מנסה לזהות, להבין ולהרגיש את נקודת מבטו של הזולת על
נושא מסוים. הראיון האמפתי יכול להתבצע בשלב בירור הסוגייה, בשלב החקר על הסוגיה,
לפני ההתערבות (חלופה) ולאחריה. תמלולי הראיונות או ההקלטות שלהם, יוכלו להוות
ייצוגים עשירים במידע, מהם יוכלו חברות הקהילה ללמוד יחד ולהתקדם במחזור הלמידה.

השקפה נוספת

1000 מילים: ניתוח צילומי שיעור | יחידת לימוד מקוונת

לפניכם יחידה מקוונת המדגימה את תהליך ניתוח צילומי שיעור. ביחידה תוכלו ללמוד כיצד להשתמש בצילומי שיעור כבסיס לדיון ולמידה במפגשי הקהילה. הלימוד במסגרתה נעשה באופן אישי ובצמד, ואנו ממליצים לדון בתוכן היחידה עם עמיתיכם במהלך השקפה.

קרא עוד »

חוקרים בכיתותיהם

מאמר זה מבהיר את הערך שבעריכת מחקרי מורים באמצעות שלוש דוגמאות למחקרים כאלו. נוסף על כך, המאמר מזמין אותך לפעול באופן חקרני כדי לשפר את הוראת המורים.

קרא עוד »

כלי החיצים

כלי החיצים הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית. מטרת השימוש בו היא לזהות ולאפשר דיאלוג שיסייע לקהילה להעמיק את ההבנה בדבר הגורם העיקרי (מבין מספר גורמים) לתופעה הבלתי רצויה או לאי הנחת של חברות הקהילה

קרא עוד »

כלי נחש הרעיונות

נחש הרעיונות הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגייה שבחרו לעסוק בה.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »

כיצד נבחר סוגיה פוריה?

"בחירת הסוגיה" הוא השלב הראשון במחזור הלמידה והוא נקודת הזינוק של הקהילה ללמידה, תכנון, התנסות, יישום וכן הלאה. בחירת סוגיה פורייה יכולה להיות נקודת מוצא טובה לעבודת הקהילה שתסייע לחבריה להתקדם משלב לשלב.

קרא עוד »