חיפוש

מה המורות עושות בקהילות השקפה?

מה המורות עושות בקהילות השקפה?

מאת: מו"פ השקפה

סרטון זה מסביר בקצרה כיצד נראה מחזור הלמידה של קהילת מורים בית ספרית במהלך "השקפה- מורים מובילים" ובמילים אחרות- מה המורות החברות בקהילת השקפה עושות.
התהליך דומה למשחק "ים-יבשה", כאשר "היבשה" מסמלת את מפגשי הקהילה, שם לומדים ומתכננים, ואילו "הים" הוא הכיתה, שבה מיישמים ומתעדים את הפעולות שנבחרו.
התהליך כולל שלושה שלבים:
1. בחירת סוגיה מרכזית שמעסיקה את המורים, כמו שיפור שטף הקריאה או צמצום מקרי אלימות.
2. איסוף נתונים והגדרת שינוי רצוי, תוך למידה מעמיקה של הנושא.
3. תכנון ויישום חלופות בכיתה, עם דגש על תיעוד הפעילות.
לאחר ההתנסות בכיתה, הקהילה חוזרת ל"יבשה", שם ניתנת הזדמנות לנתח את התיעוד, להסיק מסקנות, ולשפר את התהליך בהתבסס על תובנות חדשות. ככל שמתנסים וחוזרים שוב ושוב בין "הים" ל"יבשה", העבודה החינוכית משתפרת.

השקפה נוספת

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »

כיצד נבחר סוגיה פוריה?

"בחירת הסוגיה" הוא השלב הראשון במחזור הלמידה והוא נקודת הזינוק של הקהילה ללמידה, תכנון, התנסות, יישום וכן הלאה. בחירת סוגיה פורייה יכולה להיות נקודת מוצא טובה לעבודת הקהילה שתסייע לחבריה להתקדם משלב לשלב.

קרא עוד »

טוב מראה עיניים: עבודה עם ייצוגים | יחידת לימוד מקוונת

יחידה שמטרתה לבסס את השימוש בייצוגים במהלך השקפה.

למידה מהפרקטיקה מחייבת התבוננות בפרקטיקה. בהקשר של הוראה, המתבצעת מאחורי דלת הכיתה הסגורה, הדבר אפשרי בעיקר באמצעות ייצוגים, המביאים לתוך הקהילה את ההתרחשות הכיתתית.

קרא עוד »