מה המורות עושות בקהילות השקפה?
מאת: מו"פ השקפה
סרטון זה מסביר בקצרה כיצד נראה מחזור הלמידה של קהילת מורים בית ספרית במהלך "השקפה- מורים מובילים" ובמילים אחרות- מה המורות החברות בקהילת השקפה עושות.
התהליך דומה למשחק "ים-יבשה", כאשר "היבשה" מסמלת את מפגשי הקהילה, שם לומדים ומתכננים, ואילו "הים" הוא הכיתה, שבה מיישמים ומתעדים את הפעולות שנבחרו.
התהליך כולל שלושה שלבים:
1. בחירת סוגיה מרכזית שמעסיקה את המורים, כמו שיפור שטף הקריאה או צמצום מקרי אלימות.
2. איסוף נתונים והגדרת שינוי רצוי, תוך למידה מעמיקה של הנושא.
3. תכנון ויישום חלופות בכיתה, עם דגש על תיעוד הפעילות.
לאחר ההתנסות בכיתה, הקהילה חוזרת ל"יבשה", שם ניתנת הזדמנות לנתח את התיעוד, להסיק מסקנות, ולשפר את התהליך בהתבסס על תובנות חדשות. ככל שמתנסים וחוזרים שוב ושוב בין "הים" ל"יבשה", העבודה החינוכית משתפרת.