חיפוש

ההתפתחות של האיום וההגנה על הדימוי הציבורי (face) בקהילות למידה של מורות

ההתפתחות של האיום וההגנה על הדימוי הציבורי (face) בקהילות למידה של מורות

מאת: ד"ר עדי מנדלר ודנה ודר-וייס

אנחנו גאות לשתף במאמר שפורסם בגליון מספר 25 של כתב העת "עיונים בחינוך" "ההתפתחות של האיום וההגנה על הדימוי הציבורי (face) בקהילות למידה של מורות" מאת ד"ר עדי מנדלר ודנה ודר-וייס.

מחקר זה בוחן את התהליכים הדינמיים בקהילות למידה של מורות, תוך התמקדות במתח שבין איום על הדימוי המקצועי לבין פיתוח שיח ביקורתי פורה לאורך זמן. הממצאים מצביעים על כך שבמהלך הזמן, עם התבססות האמון בין המורות, ישנה עלייה בנכונותן לחשוף קשיים פדגוגיים ולדון בהם באופן פורה ללמידה. שינויים אלו מעידים על הפוטנציאל של קהילות מורות כמרחב התומך בהתפתחות מקצועית משמעותית ובהבניית נורמות של למידה ביקורתית. מודל זה, המיושם במסגרת מהלך 'השקפה', מהווה נדבך מרכזי בקידום תרבות של חקרנות פדגוגית ושיפור מתמיד של ההוראה.

השקפה נוספת

מעגל ההשפעה של הליווי

תהליך הליווי במהלך השקפה מרכזי לקידומה של המורה המובילה ושל הקהילה הבית ספרית. המורות המובילות מקבלות אמנם הכשרה לתפקידן בהשתלמוית, אבל עיקר הפיתוח המקצועי שלהן מתרחש בפגישות הליווי עם המנחה.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »

kpi-קהילות-למידה

במכון מופ"ת מובילים בשנים האחרונות קהילות מקצועיות לומדות כמסגרת לפיתוח מקצועי של צוותי הוראה, הן ע"י קהילות 'השקפה' והן ע"י קהילות מקצועיות לומדות דיסציפלינריות.

קרא עוד »