חיפוש

"חקרנות אמפתית" ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

חקרנות אמפתית ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

מאת: פרופ' מיכל ראזר וד"ר תמר קנר פורמן

מה קורה כשמפגישים בין מחקר פורץ דרך, מדיניות חינוכית ופרקטיקה בשטח? תכנית "מכילים את המכילים" היא הדוגמה המושלמת – יוזמה ייחודית שנולדה משיתוף פעולה בין מכללת אורנים, משרד החינוך ומהלך השקפה, ומטרתה אחת: ליצור מערכת חינוך מכילה יותר, דרך למידה קהילתית ואמפתית.

בפרק זה, פרופ' מיכל ראזר וד"ר תמר קנר פורמן חושפות: 

  • מהי חקרנות אמפתית?– גישה חדשנית שבונה גשר בין רגש לקוגניציה, ומאפשרת לצוותים חינוכיים לחקור את הפרקטיקה שלהם מתוך הקשבה ופתיחות.
  • איך קהילות לומדות הופכות למנוע של שינוי? – בבתי ספר ברחבי הארץ, צוותים יושבים יחד, חוקרים את האתגרים שלהם, ומפתחים תחושת מסוגלות להכלה – לא עוד תיאוריה, אלא מעשים בשטח. 
  • המודל הייחודי של "מכילים את המכילים"– איך שיתוף הפעולה בין אקדמיה, משרד החינוך ובתי ספר יצר מעגל השפעה שמחלחל מהכיתה אל המדיניות והחזרה לשטח. 

זו שיחה מעוררת השראה על אומץ מקצועי, עבודת צוות אמיתית והכוח של קהילה ליצור שינוי. אם אתם מאמינים שחינוך צריך להיות מכיל, גמיש, רך ומותאם לצרכים של כל תלמיד – זה הפרק בשבילכם!

השקפה נוספת

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה?

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה? התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.

קרא עוד »

כלי נחש הרעיונות

נחש הרעיונות הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגייה שבחרו לעסוק בה.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »

הסודות והיסודות מאחורי "מהלך השקפה"

איך יוצרים שינוי אמיתי בחינוך? מה הופך קהילת מורים למשגשגת? ואיך בונים תהליכים שמורים רוצים להיות חלק מהם ואיך הופכים את המערכת הבית ספרית לפחות שטוחה? פרופ' אדם לפשטיין וד"ר תמר קנר פורמן חושפים את הסודות.

קרא עוד »