חיפוש

כלים להגדרת סוגיה פוריה

כלים להגדרת סוגיה פוריה

מאת: מו"פ השקפה

שלב הגדרת הסוגיה בקהילות השקפה מהווה את הבסיס והתשתית להמשך עבודה ממוקדת ואיכותית של הקהילה. בשלב זה משימת הקהילה היא להגדיר מתוך נושא רחב בו הקהילה בחרה לעסוק, סוגיה ממוקדת שתאפשר חקירה משותפת, דרכה תוכל הקהילה להצמיח פתרונות אפקטיביים לבחינה בכיתה.

הכלים המוצגים כאן הינם כלי חשיבה עיצובית (design thinking) וכן כלים מתוך מדעי ההשתפרות (improvement science) אשר הותאמו לעבודת הקהילות השקפה. 

מוצגים כאן לשימושכן שני סוגי כלים:

1. כלים להגדרה ומיקוד סוגיה:

2. כלים להצפה של סוגיות והרחבת נקודות המבט על הסוגיה:

אין הכוונה כי קהילה תעשה שימוש בכל הכלים, המטרה היא להציע מגוון על מנת שכל מורה מובילה תעשה שימוש בכלי שהיא מוצאת אפקטיבי ונגיש עבורה ועבור קהילתה.

ככלל, ההמלצה היא שקהילה לא תתעכב בשלב הגדרת הסוגיה יותר משני מפגשים שכן מטרתנו היא להגיע מהר ככל הניתן לשלב היישום בכיתה והלמידה מתוך היישום.

מאחלות לכן יישום פורה ומהנה!

השקפה נוספת

הפיתוח המקצועי בין מנהיגות בית ספרית ללמידת מורים

מאמר זה מסביר את הקשר שבין מנהיגות לבין למידה והתפתחות של מורים, כפי שהיא עולה בספרות המחקרית. המאמר גם ממחיש כיצד יכול מנהל בית הספר להוביל את הלמידה של מוריו באופן אפקטיבי ומדגים זאת בעזרת סיפוריהן של שתי מנהלות.

קרא עוד »

חוקרים בכיתותיהם

מאמר זה מבהיר את הערך שבעריכת מחקרי מורים באמצעות שלוש דוגמאות למחקרים כאלו. נוסף על כך, המאמר מזמין אותך לפעול באופן חקרני כדי לשפר את הוראת המורים.

קרא עוד »

מנהיגות – לא למובילים בלבד

זוג החוקרים והיועצים הארגוניים ונגר-טריינר מצביעים על לא פחות מ-7 תחומי אחריות שיכולים להיות מוחזקים על ידי חברים שונים. ביחד יוצרים התחומים קהילת למידה אפקטיבית ותוססת.

קרא עוד »