חיפוש

מה המורות עושות בקהילות השקפה?

מה המורות עושות בקהילות השקפה?

מאת: מו"פ השקפה

סרטון זה מסביר בקצרה כיצד נראה מחזור הלמידה של קהילת מורים בית ספרית במהלך "השקפה- מורים מובילים" ובמילים אחרות- מה המורות החברות בקהילת השקפה עושות.
התהליך דומה למשחק "ים-יבשה", כאשר "היבשה" מסמלת את מפגשי הקהילה, שם לומדים ומתכננים, ואילו "הים" הוא הכיתה, שבה מיישמים ומתעדים את הפעולות שנבחרו.
התהליך כולל שלושה שלבים:
1. בחירת סוגיה מרכזית שמעסיקה את המורים, כמו שיפור שטף הקריאה או צמצום מקרי אלימות.
2. איסוף נתונים והגדרת שינוי רצוי, תוך למידה מעמיקה של הנושא.
3. תכנון ויישום חלופות בכיתה, עם דגש על תיעוד הפעילות.
לאחר ההתנסות בכיתה, הקהילה חוזרת ל"יבשה", שם ניתנת הזדמנות לנתח את התיעוד, להסיק מסקנות, ולשפר את התהליך בהתבסס על תובנות חדשות. ככל שמתנסים וחוזרים שוב ושוב בין "הים" ל"יבשה", העבודה החינוכית משתפרת.

השקפה נוספת

מתווה דיון AIW

עבודת דעת אותנטית (להלן AIW) היא מסגרת פדגוגית המגדירה הוראה איכותית כהוראה הדורשת הבניית ידע הכרוכה בחקר מעמיק מבוסס ידע דיסציפלינרי והיוצרת עבור התלמיד ערך ממשי מעבר לבית הספר. היא גם כלי ללמידה בקהילות מורים, המבוסס על ניתוח משותף של ייצוגי הוראה – משימות מורים, עבודות תלמידים והוראה בכיתות.

קרא עוד »

מנופים לשיפור הדיון בקהילות: התמודדות עם חסמי שיח | יחידת לימוד מקוונת

לפניכם יחידה מקוונת העוסקת בהתמודדות עם חסמי שיח בקהילה.

ניהול שיח פדגוגי פורה הוא אתגר לא פשוט. ביחידה זו ננסה להקנות לכם מספר כלים שיעזרו לכם להתמודד עמו. נציג ארבעה חסמי שיח אופייניים וסימנים שיכולים לעזור לזהות אותם, ונדון בדרכים להתמודד עמם.

קרא עוד »

ניתוח תוצרי תלמידים

תוצרי תלמידים יכולים לשמש ייצוג פורה לשיפור ההוראה. בשונה מייצוגים אחרים,
תוצרי תלמידים ממקדים את תשומת הלב בלמידה ולא בהוראה. ואף על פי שמורים
בוחנים תוצרי תלמידים באופן תדיר, לרוב הם משמשים לצורך הערכת הישגי התלמידים
בלבד. כאן אנו מציעים תהליך ובו שלושה שלבים, שבעזרתו יכולים מורים לא רק להעריך
את הישגי התלמידים, אלא גם להעלות השערות לגבי הידע וההבנה שלהם ולפתח דרכים
שיסייעו בקידומם.

קרא עוד »