
הערכת מהלך השקפה לשנת תשפ"ג ספטמבר 23
סקר בקרב 317 מנהלים, 578 מורות מובילות ו1,335 מורות קהילה. מטרותיו:
1. בחינת שגרות עבודה וההכשרות.
2. בחינת תרומת המהלך.
למידה מנתונים הינה כלי מרכזי לשיפור מתמיד, לקבלת החלטות מושכלת, וליצירת תרבות של שקיפות ואחריותיות. סקרי הערכה שוטפים, מתקיימים מדי שנה בכל המחוזות בהם פועל המהלך, מספקים תמונת מצב עדכנית על הכשרות המורות המובילות, התפתחות קהילות המורות והקשר עם המנהלים ובתי הספר. תוצאות הסקרים מאפשרות קביעת מטרות ויעדי שיפור ברמה המחוזית, ומספקות תמונה רוחבית לצורך תכנון והגדרת היעדים האסטרטגיים של המהלך ברמה הארצית.
כארגון אשר מציב למידה מנתונים לטובת השתפרות, אנו רואים חשיבות רבה בתהליכי מחקר והערכה מעצבת של עבודתנו.
סקר בקרב 317 מנהלים, 578 מורות מובילות ו1,335 מורות קהילה. מטרותיו:
1. בחינת שגרות עבודה וההכשרות.
2. בחינת תרומת המהלך.
סקר טלפוני בקרב 321 מורות מובילות. מטרותיו:
1. ללמוד על האופן בו הם מיישמים את המהלך.
2. ללמוד על תרומתו הנתפסת לפיתוח המקצועי שלהם ולהוראה שלהם בכיתות.
מטרות המחקר:
1. לבחון כיצד קהילות המורות בתכנית
השקפה מיישמות את מדיניות התכנית.
2. לבחון באיזו מידה קהילות השקפה מציעות הזדמנויות ללמידה של מורות.
מטרת המחקר היא להפיק לקחים: באשר לעיצוב המסגרת החדשה ולשיפורה. להמשיך את פיתוח המדיניות של למידה מתמשכת של מורות.
מחקר משולב איכותני וכמותי. מבוסס על ראיונות עם 15 קהילות וסקר טלפוני בקרב 390 מובילים ו-1300 מורים חברי קהילה.
מטרותיו:
1. לבחון את ההיערכות ליישום ולהפעלה של המהלך
2. לבחון את ההכשרה, הליווי והתמיכה במורים המובילים
3. לבחון את עמדות הגורמים השונים כלפי המהלך
הריחוק החברתי שנכפה עלינו בעקבות משבר הקורונה יצר מידה גבוהה של חוסר וודאות במערכת החינוך כולה, בכלל זה בתחום הפיתוח המקצועי לאנשי חינוך ובפרט במהלך השקפה המבסס את פעולתו על קהילות למידה
חוברת המאגדת מאמרים קצרים על מחקרים שנערכו על ידי הגוף המלווה של מחוז דרום, "המעבדה לחקר הפדגוגיה" באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב.