חיפוש

פיתוח יחידות מקוונות למורים מובילים ולמנחים

פיתוח יחידות מקוונות למורים מובילים ולמנחים: דוח ראשוני של מחקר פעולה (נובמבר 2020)

מאת: טל כרמי

הריחוק החברתי שנכפה עלינו בעקבות משבר הקורונה יצר מידה גבוהה של חוסר וודאות במערכת החינוך כולה, בכלל זה בתחום הפיתוח המקצועי לאנשי חינוך ובפרט במהלך השקפה המבסס את פעולתו על קהילות למידה. כתוצאה מכך נדרשו כלל השותפים במהלך להגיב במהירות, לשנות את דפוסי הפעולה שלהם ולהתאימם לצורך השעה – קיום תהליכי למידה מרחוק באמצעות מערכות מקוונות. בתוך כך, מו"פ השקפה החל לפתח יחידות לימוד מקוונות למורים מובילים ולמנחיהם.

לחצו על הקישורים הבאים למעבר ליחידות הלימוד בנושאים: חקר פרקטיקה , הנחיית קהילה, ליווי אישי

בכדי לקדם תהליך פיתוח איכותי של יחידות מקוונות החלטנו להסתייע במתודולוגיה של מחקר פעולה שילווה את הפיתוח ויעזור לנו לדייק את פעולתנו. אמנם התהליך נמצא בראשיתו, אבל חשוב לנו כבר עכשיו לשתף בתובנות ראשוניות העולות ממנו. ברי לנו שכל השותפים במהלך השקפה ובמערכת החינוך נמצאים באותה הסירה כמונו ונדרשים לערוך התאמות דומות בתהליכי ההוראה והלמידה עליהם הם אחראים, ואנו מקווים שתובנותינו יסייעו בידיהם.

השקפה נוספת

ראיון אמפתי

בראיון האמפתי המראיינ.ת מנסה לזהות, להבין ולהרגיש את נקודת מבטו של הזולת על
נושא מסוים. הראיון האמפתי יכול להתבצע בשלב בירור הסוגייה, בשלב החקר על הסוגיה,
לפני ההתערבות (חלופה) ולאחריה. תמלולי הראיונות או ההקלטות שלהם, יוכלו להוות
ייצוגים עשירים במידע, מהם יוכלו חברות הקהילה ללמוד יחד ולהתקדם במחזור הלמידה.

קרא עוד »

מבחנים כאמצעי לשיפור ההוראה

מאמר זה מציע דרך בת שלושה שלבים שבעזרתה אפשר להשתמש בנתונים העולים ממבחני תלמידים, לפענח את הקשיים הלימודיים שהם חווים ולהתאים את שיטות ההוראה לצורכיהם.

קרא עוד »

כלי סיעור מוחות 3-6-5

סיעור מוחות 3-6-5 הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית אשר עשוי לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגיה שבחרו לעסוק בה.
השימוש בכלי מתאים לעד 6 משתתפים. כל משתתף.ת מעלה בכל סבב 5 רעיונות, וכל סבב של כתיבת הרעיונות נמשך כ-3 דקות (מכאן שם הכלי: 3-6-5).

קרא עוד »

כלי לתכנון תצפית

תצפית היא כלי חקר המשמש לטובת איסוף מידע והסקת מסקנות. התצפית יכולה להתבצע בשלב בירור הסוגייה, בשלב החקר על הסוגייה, לאחר שזו נבחרה וכן ביישום החלופות בכיתה. תיעוד כתוב ומפורט של התצפית, יוכל להוות ייצוג עשיר במידע, ממנו ילמדו חברות הקהילה יחד ויוכלו להתקדם במחזור הלמידה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן