חיפוש

ימי הלמידה למדריכות השקפה- תשפ"ה

ראשית הקיץ- ימי למידה למדריכות השקפה

מאת: מו"פ השקפה

מידי שנה אנו מקיימים את כנס הדגל שלנו לכלל מדריכות (מנחות) השקפה. בכנס השנה השתתפו מעל ל- 150 משתתפות ומשתתפים שהגיעו והתפנו ללמידה מכל קצוות הארץ, בניהם גם שותפינו במרכזי הפסג"ה, באגף לפיתוח מקצועי במשרד החינוך, ובמכון מופ"ת.
השנה שאלנו: "אם השקפה הייתה עיר- לא הייתן רוצות לגור בה יומיים?"
והתשובה הייתה ברורה. לא רק שגרנו, גם טיילנו, בנינו, התייעצנו, חקרנו, צחקנו ולמדנו… ובעיקר הרגשנו שהגענו למקום הנכון. כל סדנה הייתה באמת כמו נקודת ציון אחרת בעיר: מקום לפגוש שאלה, ידע, וחיבורים מפתיעים.

אז מה היה לנו השנה בימי הלמידה?

בשוק הידע– שיתפנו בחוויות אישיות וסחרנו בפעולות השתפרות שעשינו במהלך השנה. 
במגרש המשחקים של הליווי האישי- התגלשנו, חפרנו ונדנדנו את ההנחיה, כדי לדייק את הליווי בקהילה.
בגאראג'- התבוננו במחזור הלמידה, תיקנו פנצ'רים ושיפרנו את הדרך.
בקפה הש-קפה- עצרנו להתבוננות על התפקיד שלנו, והכרנו מודל הטמעה שמחזיק לאורך זמן.
ברחוב מלא מוצא– הלכנו בעקבות קולות שנשמעים פחות, אבל מספרים את הסיפור כולו.
בלשכת ראש העיר– חידדנו את הזהות המקצועית שלנו ותרגלנו שיח מנהיגותי עם מנהלות ומנהלי בית ספר.
ובמרכז החדשנות– דמיינו איך הבינה המלאכותית יכולה להפוך לחברה שקטה שתומכת, מרחיבה ומעמיקה את עבודת הקהילה.

חומרי הלמידה והכלים שהועברו בכנס מופיעים בהמשך העמוד.

השקפה נוספת

ראמ"ה: הערכת מהלך השקפה בשנת הלימודים תשע"ז

מחקר משולב איכותני וכמותי. מבוסס על ראיונות עם 15 קהילות וסקר טלפוני בקרב 390 מובילים ו-1300 מורים חברי קהילה.
מטרותיו:
1. לבחון את ההיערכות ליישום ולהפעלה של המהלך
2. לבחון את ההכשרה, הליווי והתמיכה במורים המובילים
3. לבחון את עמדות הגורמים השונים כלפי המהלך

קרא עוד »

כיצד נבחר סוגיה פוריה?

"בחירת הסוגיה" הוא השלב הראשון במחזור הלמידה והוא נקודת הזינוק של הקהילה ללמידה, תכנון, התנסות, יישום וכן הלאה. בחירת סוגיה פורייה יכולה להיות נקודת מוצא טובה לעבודת הקהילה שתסייע לחבריה להתקדם משלב לשלב.

קרא עוד »