חיפוש

ניתוח תוצרי תלמידים

ניתוח תוצרי תלמידים

מאת: פותח על ידי: גל חירות, מו"פ השקפה; הילה טל, המעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן־גוריון בנגב; טל כרמי, מו"פ השקפה

תוצרי תלמידים יכולים לשמש ייצוג פורה לשיפור ההוראה. בשונה מייצוגים אחרים,
תוצרי תלמידים ממקדים את תשומת הלב בלמידה ולא בהוראה. ואף על פי שמורים
בוחנים תוצרי תלמידים באופן תדיר, לרוב הם משמשים לצורך הערכת הישגי התלמידים
בלבד. כאן אנו מציעים תהליך ובו שלושה שלבים, שבעזרתו יכולים מורים לא רק להעריך
את הישגי התלמידים, אלא גם להעלות השערות לגבי הידע וההבנה שלהם ולפתח דרכים
שיסייעו בקידומם.

למעבר לכלי המלא – לחצו על התמונה

הכלי פותח על ידי: גל חירות, מו"פ השקפה; הילה טל, המעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן־גוריון בנגב; טל כרמי, מו"פ השקפה.
הכלי מבוסס על עקרונות "עבודת דעת אותנטית" (AIW) ועל הטקסונומיה של בלום, להרחבה ראו:

זוהר, ע'  (2013) "הטקסונומיה של בלום" בתוך ציונים זה לא הכל: לקראת שיקומו של השיח הפדגוגי. בני ברק: ספרית פועלים. ע"מ 75-80.

רמיאל, ח', לפסטין, א', פולברמכר, י', בן נתן, ש' וחירות ג' (2019) עבודת דעת אותנטית.

השקפה נוספת

עבודה עם ייצוגים

הכנו לכם סדרת סרטונים, כל סרטון מלווה בעמוד הסבר, הפניות לקריאה נוספת וכלים ליישום. הסרטון עבודה עם ייצוגים, מציע דרכים לפתוח את מסגרת הדיון והחשיבה שלנו בקהילה.

קרא עוד »

נקודת מבט לניתוח שיעור מצולם

הכלי שלפניכם מציע מסגרת רחבה להתבוננות בשיעורים מצולמים. מטרתו להפנות את תשומת הלב למגוון של נקודות התבוננות ובכך לאפשר תיאור של הנעשה בייצוג בצורה ממוקדת. כל אחד מהממדים המוצעים כאן יכול לסייע להבחין במאפיינים שונים של ההוראה ולתאר אותם בצורה עשירה. שימוש בכלי בשלב התיאור יכול להעשיר את שלב הניתוח ולקדם פרשנות מבוססת עדויות וחלופות מגוונות.

קרא עוד »

כלי פריחת הלוטוס

הכלי "פריחת הלוטוס" (Lotus Blossom) הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות חלופות מגוונות לסוגיה שבחרו לעסוק בה.

קרא עוד »