חיפוש

שאילת שאלות – עמוד מושג וקישור לסרטון

שאילת שאלות - עמוד מושג וקישור לסרטון

מאת: מו"פ השקפה – מכון מופ"ת

מאמר זה מבהיר את הערך שבעריכת מחקרי מורים באמצעות שלוש דוגמאות למחקרים כאלו. נוסף על כך, המאמר מזמין אותך לפעול באופן חקרני כדי לשפר את ההוראה.

איך נעודד שאילת שאלות שיניבו דיון מוצלח?

שאילת שאלות נחשבת לכלי מרכזי וחשוב בחינוך בכלל ובדיוני קהילות למידה בפרט. ההנחה המקובלת במחקר היא שככל שהמורה (בכיתה או המורה המובילה) מציגה יותר שאלות, כך המשתתפים מקבלים יותר עידוד לחשוב ולהשיב.

אך האמנם מורה שמרבה להציג שאלות, באמת מקדמת את הדיון בהובלתה? האם היא מעודדת בכך את המשתתפים להתבטא ומעוררת את מחשבתם? מחקר שיטתי בנושא מתחום החינוך מעלה כי ברוב המקרים קיים פער גדול בין אופיין המצוי והשכיח של השאלות לבין הפוטנציאל שלהן לעורר למידה (Dillon, J.T., 1982, בוזו-שוורץ, מ. 2013) .

צפו בסרטון הקצר המציע מספר דרכים לחשוב על השאלות שאנחנו שואלים, וכיוון לניסוח שאלות המסייעות לפתח דיון פורה.

השקפה נוספת

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה?

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה? התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.

קרא עוד »

מנהיגות – לא למובילים בלבד

זוג החוקרים והיועצים הארגוניים ונגר-טריינר מצביעים על לא פחות מ-7 תחומי אחריות שיכולים להיות מוחזקים על ידי חברים שונים. ביחד יוצרים התחומים קהילת למידה אפקטיבית ותוססת.

קרא עוד »