חיפוש

ניתוח תוצרי תלמידים

ניתוח תוצרי תלמידים

מאת: פותח על ידי: גל חירות, מו"פ השקפה; הילה טל, המעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן־גוריון בנגב; טל כרמי, מו"פ השקפה

תוצרי תלמידים יכולים לשמש ייצוג פורה לשיפור ההוראה. בשונה מייצוגים אחרים,
תוצרי תלמידים ממקדים את תשומת הלב בלמידה ולא בהוראה. ואף על פי שמורים
בוחנים תוצרי תלמידים באופן תדיר, לרוב הם משמשים לצורך הערכת הישגי התלמידים
בלבד. כאן אנו מציעים תהליך ובו שלושה שלבים, שבעזרתו יכולים מורים לא רק להעריך
את הישגי התלמידים, אלא גם להעלות השערות לגבי הידע וההבנה שלהם ולפתח דרכים
שיסייעו בקידומם.

למעבר לכלי המלא – לחצו על התמונה

הכלי פותח על ידי: גל חירות, מו"פ השקפה; הילה טל, המעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן־גוריון בנגב; טל כרמי, מו"פ השקפה.
הכלי מבוסס על עקרונות "עבודת דעת אותנטית" (AIW) ועל הטקסונומיה של בלום, להרחבה ראו:

זוהר, ע'  (2013) "הטקסונומיה של בלום" בתוך ציונים זה לא הכל: לקראת שיקומו של השיח הפדגוגי. בני ברק: ספרית פועלים. ע"מ 75-80.

רמיאל, ח', לפסטין, א', פולברמכר, י', בן נתן, ש' וחירות ג' (2019) עבודת דעת אותנטית.

השקפה נוספת

כלי נחש הרעיונות

נחש הרעיונות הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית שמטרתו לסייע לחברות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגייה שבחרו לעסוק בה.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »

ראיון אמפתי

בראיון האמפתי המראיינ.ת מנסה לזהות, להבין ולהרגיש את נקודת מבטו של הזולת על
נושא מסוים. הראיון האמפתי יכול להתבצע בשלב בירור הסוגייה, בשלב החקר על הסוגיה,
לפני ההתערבות (חלופה) ולאחריה. תמלולי הראיונות או ההקלטות שלהם, יוכלו להוות
ייצוגים עשירים במידע, מהם יוכלו חברות הקהילה ללמוד יחד ולהתקדם במחזור הלמידה.

קרא עוד »