חיפוש

השקפה דרומית: סיכומים ותובנות מליווי ומחקר במחוז דרום

השקפה דרומית: סיכומים ותובנות מליווי ומחקר במחוז דרום

מאת: מו"פ השקפה

החוברת "השקפה דרומית: אתגרים והזדמנויות בשיח מקצועי בצוותי הוראה" מסכמת חמש שנים של שותפות בין מחוז דרום במשרד החינוך ובין המעבדה לחקר הפדגוגיה בהובלת ד"ר דנה ודר-וייס ופרופ' אדם לפסטיין, במסגרת "מהלך השקפה – מורים מובילים". החוברת מאגדת מאמרים קצרים על מחקרים שנערכו על ידי הגוף המלווה "המעבדה לחקר הפדגוגיה" באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. המאמרים עוסקים בסוגיות ובדילמות בקידום שיח פדגוגי פורה בצוותי הוראה. מוצגים בה גם תיאורי מקרה על מחזורי למידה, מהלכי הנחיה וכלים רלוונטיים שפותחו בעקבות המחקרים.

מוזמנים לעיין בחוברת המלאה בלחיצה על תמונת החוברת, או בלחיצה על כפתורי "הורדה" ו-"צפיה" בתחתית העמוד.

השקפה נוספת

הפיתוח המקצועי בין מנהיגות בית ספרית ללמידת מורים

מאמר זה מסביר את הקשר שבין מנהיגות לבין למידה והתפתחות של מורים, כפי שהיא עולה בספרות המחקרית. המאמר גם ממחיש כיצד יכול מנהל בית הספר להוביל את הלמידה של מוריו באופן אפקטיבי ומדגים זאת בעזרת סיפוריהן של שתי מנהלות.

קרא עוד »

פנים אל מול פנים- משוב אישי על הנחייה

ביחידה זו אנו מזמינים אתכן לעשות זום אין על פרקטיקת ליווי חשובה – צפייה במורות המובילות בקהילתן, ומתן משוב לאחר מכן.
ביחידה זו תוכלו לקרוא חומר תיאורטי על תהליך של צפייה ושיחת משוב דיאלוגי, ולהתנסות בתכנון וביצוע של שיחה כזו. מצורף גם כלי המסכם את עיקרי הדברים ומומלץ לחזור אליו לקראת תכנון התהליך.

קרא עוד »

כלי החיצים

כלי החיצים הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית. מטרת השימוש בו היא לזהות ולאפשר דיאלוג שיסייע לקהילה להעמיק את ההבנה בדבר הגורם העיקרי (מבין מספר גורמים) לתופעה הבלתי רצויה או לאי הנחת של חברות הקהילה

קרא עוד »

כלי סיעור מוחות 3-6-5

סיעור מוחות 3-6-5 הוא כלי מעולם החשיבה העיצובית אשר עשוי לסייע לחברי.ות הקהילה להעלות רעיונות רבים ומגוונים לחלופות עבור הסוגיה שבחרו לעסוק בה.
השימוש בכלי מתאים לעד 6 משתתפים. כל משתתף.ת מעלה בכל סבב 5 רעיונות, וכל סבב של כתיבת הרעיונות נמשך כ-3 דקות (מכאן שם הכלי: 3-6-5).

קרא עוד »

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה?

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה? התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.

קרא עוד »