חיפוש

מסלול הקהילה בראי התועלות (כלי התועלות)

מסלול הקהילה בראי התועלות (כלי התועלות)

קהילות השקפה נועדו לשפר את תהליכי ההוראה-למידה בכיתות. הלמידה בקהילות מכוונת להשגת סוגים שונים של תועלות בעלות ערך לחברי הקהילה, לתלמידים ולבית הספר. הבנת מסלול ההשפעה של הקהילות והמיקום של קהילה מסוימת לאורך המסלול בזמן נתון, הם המפתח לקידום ההשפעה.

לחצו על "הורדה" או "צפיה" כדי להגיע לכלי מסלול ההשפעה של קהילות השקפה (כלי התועלות).

השקפה נוספת

הפיתוח המקצועי בין מנהיגות בית ספרית ללמידת מורים

מאמר זה מסביר את הקשר שבין מנהיגות לבין למידה והתפתחות של מורים, כפי שהיא עולה בספרות המחקרית. המאמר גם ממחיש כיצד יכול מנהל בית הספר להוביל את הלמידה של מוריו באופן אפקטיבי ומדגים זאת בעזרת סיפוריהן של שתי מנהלות.

קרא עוד »

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה?

מאמץ נושא פרי: אילו תועלות מביאות קהילות השקפה? התבוננות בתרומת הקהילה יכולה לחשוף "מה הרווחנו" עד היום מההשתתפות במהלך השקפה, להעלות את המוטיבציה להמשיך ולקצור את פירותיו של מאמץ הלמידה המקצועית, ולזהות את היעדים שנרצה להשיג בהמשך.

קרא עוד »

כלים להגדרת סוגיה פוריה

שלב הגדרת הסוגיה בקהילות השקפה מהווה את הבסיס והתשתית להמשך עבודה ממוקדת ואיכותית של הקהילה. בשלב זה משימת הקהילה היא להגדיר מתוך נושא רחב בו הקהילה בחרה לעסוק, סוגיה ממוקדת שתאפשר חקירה משותפת, דרכה תוכל הקהילה להצמיח פתרונות אפקטיביים לבחינה בכיתה…

קרא עוד »

מסקנה מהקהילה לכיתה

"השורה התחתונה – מסקנות מהקהילה לכיתה". יחידה זו נוצרה על מנת לסייע לקדם גיבוש של מסקנות אפקטיביות בקהילות השקפה השונות.

קרא עוד »