חיפוש

דיאלוג לימודי פורה

דיאלוג לימודי פורה

מאת: מו"פ השקפה

דיאלוג לימודי פורה הוא מעין "תהליך חשיבה בקול רם". חשיבותה של איכות השיח בכיתה נתפסת כמרכיב ראשי לקידום תהליכי למידה וחשיבה, מיומנויות המאה-21, בשיפור הישגי תלמידים ובביסוס ערכים של כבוד, הקשבה וסבלנות לקולות ולתפיסות שונים בבית הספר. בזאת עוסקת החוברת "דיאלוג לימודי פורה: מבואות, כלים ויחידות לימוד". החוברת נכתבה על ידי מתן ברק, אדם לפסטיין, תמר קנר פורמן, סיגי שם-טוב כשותפות של הגופים הבאים: מחוז מרכז של משרד החינוך, מהלך השקפה, המעבדה לחקר הפדגוגיה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, והיא תוצר תהליך פיתוח משותף, במסגרת צוות הכולל מורות, מדריכות וחוקרים, של יחידות לימוד להובלת דיאלוג לימודי פורה בכיתות ד'-ו'.

מוזמנים לעיין ולקרוא בחוברת המלאה בלחיצה על תמונת החוברת, על כפתור ה-"צפיה" או על כפתור ה-"הורדה" בתחתית עמוד זה.

השקפה נוספת

כלי לתכנון חלופה

חלופה היא פעולת התערבות הנותנת מענה לסוגיה שנבחרה בקהילה. כלי זה יסייע
לקהילה לתכנן את יישום החלופה ואת תיעודה, כך שהחברות/ים בקהילה יוכלו להתבונן
בה ולהעריך את הצלחתה. תכנון מהודק של החלופה (מבחינת זמנים, פעולות, הכנות וכו')
יקדם את היישום של החלופה בפועל, וכן את הלמידה ממנו.

קרא עוד »

מנהיגות – לא למובילים בלבד

זוג החוקרים והיועצים הארגוניים ונגר-טריינר מצביעים על לא פחות מ-7 תחומי אחריות שיכולים להיות מוחזקים על ידי חברים שונים. ביחד יוצרים התחומים קהילת למידה אפקטיבית ותוססת.

קרא עוד »

מי מפחד מחקר פרקטיקה?

בעמוד הבא ננסה להסביר מה זה "חקר הפרקטיקה"? נציג את "החקר" או הלמידה מהפרקטיקה" כפעולה כמעט יום-יומית, קטנה אבל בעלת תרומה משמעותית להתפתחות המקצועית של כל אחת ואחד מאיתנו.

קרא עוד »