מעגל ההשפעה של הליווי

מעגל ההשפעה של הליווי

מאת: מו"פ השקפה

תהליך הליווי במהלך השקפה מרכזי לקידומה של המורה המובילה ושל הקהילה הבית ספרית. המורות המובילות מקבלות אמנם הכשרה לתפקידן בהשתלמוית, אבל עיקר הפיתוח המקצועי שלהן מתרחש בפגישות הליווי עם המנחה. בשל כך, החלטנו לדייק את תהליך הליווי ויצרנו מתווה המבוסס על מעגל ההשפעה שפותח על ידי Knight (2017). המתווה מקדם תהליך ליווי המבוסס על התבוננות ודיאלוג שיתופי, מגביר את תחושת האייג'נסי של המורות המובילות ומעודד אותן לקחת אחריות על התפתחותן המקצועית. המתווה מכיל שלושה שלבים: 1. זיהוי: יצירת תמונה ברורה של המציאות, הגדרת השינוי הרצוי וזיהוי פעולות. 2. למידה: למידת כלי/מתווה, הכנת צ'ק ליסט והתנסות משותפת 3. שיפור: התבוננות על ההתקדמות ותכנון הצעד הבא.

קישור לכלי מעגל ההשפעה של הליווי בעברית, לחצו כאן

קישור לטבלת הסבר לכלי ההשפעה של הליווי בשפה העברית, לחצו כאן

קישור לטבלת הסבר לכלי ההשפעה של הליווי בשפה הערבית, לחצו כאן

השקפה נוספת

מעגל ההשפעה של הליווי

תהליך הליווי במהלך השקפה מרכזי לקידומה של המורה המובילה ושל הקהילה הבית ספרית. המורות המובילות מקבלות אמנם הכשרה לתפקידן בהשתלמוית, אבל עיקר הפיתוח המקצועי שלהן מתרחש בפגישות הליווי עם המנחה.

קרא עוד »

"מישהו לרוץ איתו": תפיסה אימונית לליווי אישי | יחידת לימוד מקוונת

הליווי האישי מהווה חלק מרכזי מהכשרת המורות המובילות. הוא נתפס על ידן כחשוב ולעתים חיוני לצורך מילוי תפקידן. ליווי אישי אפקטיבי מעוגן בתפיסה אודות תפקיד המלווה ומערכת היחסים שלה עם המורות, ומתבצע תוך שימוש במיומנויות וכלים לליווי.

קרא עוד »
דילוג לתוכן